Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΟ ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΡΑΡ..



1
 Μαρία Φαρράρ, γεννηθείσα τον Απρίλιον,
ανήλικη, ορφανή, ραχιτική, όψεως κοινής,
λευκού έως τώρα ποινικού μητρώου,
εσκότωσε το παιδί της ως εξής:
Σ’ ένα κατώι -λέει- σαν ήταν δυο μηνών,
να το ξεφορτωθεί προσπάθησε όπως - όπως,
με δυο ενέσεις που της έκανε μια γριά.
Πόνεσε, λέει, πολύ – όμως χαμένος κόπος.
              Αλλά εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
              γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

2
Πλήρωσε ωστόσο -λέει- ό,τι είχε συμφωνήσει.
Σφιχτόδενε με πάνες την κοιλιά της,
τσίπουρο έπινε με πιπέρι, αλλά το μόνο
που πέτυχε ήταν να γδαρθούν τα σωθικά της.
Το φούσκωμα φαινόταν πια ξεκάθαρα,
κι αβάσταχτα πονούσε όταν σφουγγάριζε.
Ψήλωσε, ωστόσο – λέει. Και προσεύχονταν
στην Παναγιά και τάματα της χάριζε.
                Όμως εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
                γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

3
Μα οι προσευχές της πήγανε του κάκου.
Πολλά ζητούσε, ως φαίνεται. Κι ολοένα
στον όρθρο ζαλιζόταν, κρύος την έλουζε ιδρώτας
καθώς γονατιστή παρακαλούσε την Παρθένα.
Αλλά κατάφερε να μην την πάρουν είδηση
ωσότου ζύγωσε η ώρα να γεννήσει,
γιατί κανείς ποτέ δε φανταζότανε
πως μια τόσο άχαρη κοπέλα είχε αμαρτήσει.
                Κι εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
                γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

4
Τη μέρα κείνη -λέει- τη χαραυγή,
καθώς, σκουπίζοντας τις σκάλες, είχε σκύψει,
άγρια νύχια της ξεσκίσαν την κοιλιά.
Ωστόσο μπόρεσε τους πόνους της να κρύψει.
Ολημερίς σουρνόταν τη μπουγάδα απλώνοντας
κι έσπαζε το κεφάλι της ώσπου να νιώσει
πως έφτασε της γέννας της η ώρα. Κι έτρεμε
η καρδιά της σαν, αργά, τράβηξε να ξαπλώσει.
                Αλλά εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
                γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

5
Μα την ξαναφώναξαν πριν να καλογείρει:
χιόνι είχε πέσει κι έπρεπε αυτή να το σκουπίσει.
Και σκούπιζε ως τις έντεκα. Μια ατέλειωτη ήταν μέρα.
Τη νύχτα μόνο μπόρεσε ήσυχα να γεννήσει.
Και γέννησε -όπως λέει- ένα αγόρι.
Όμοιο ήταν μ’ όλα τ’ άλλα αγόρια.
Μόνο που αυτή δεν ήταν σαν τις άλλες μάνες.
               Κι εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
               γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

6
Αφήστε τη, λοιπόν, ν’ αποτελειώσει
την ιστορία για κείνο το παιδί
(λέει πως δε θέλει τίποτα να κρύψει),
κι έτσι θα δούμε τι είμ’ εγώ και τι είσαι συ.
Λέει πώς μόλις πήγε στο κρεβάτι,
αναγούλες τήνε πιάσανε και ρίγη.
Μονάχη, αλαφιασμένη τι θα γίνει,
με κόπο τις φωνές της κρυφοπνίγει.
               Όμως εσείς, παρακαλώ, μη δείξτε καταφρόνια,
               γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

7
Μ’ όσες της απομένανε δυνάμεις
-η κάμαρά της ήταν κιόλας παγωμένη-
σύρθηκε ως τον απόπατο (μα πότε,
δε θυμάται πια) κι εκεί, παρατημένη,
γέννησε, τα χαράματα. Κι ήτανε λέει,
ολότελα χαμένη κι ένιωθε πια να κοκαλώνει,
μόλις μπορούσε να κρατήσει το παιδί της,
γιατί μες στη σοφίτα τρύπωνε το χιόνι.
               Κι εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
               γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

8
Και τότε, πριν στην κάμαρα γυρίσει
-και μόνο τότε- να κλαίει αρχινάει το παιδί.
Κι εκείνη φρένιασε τόσο, καθώς λέει,
που με τις δυο γροθιές της, σαν τυφλή,
το χτύπαε και το χτύπαε, μέχρι να βουβαθεί.
Και τότε, πήρε το πεθαμένο της μωρό
μες στο κρεβάτι ώσπου να ξημερώσει,
και, το πρωί, τό’ κρυψε μες στο πλυσταριό.
               Αλλά εσείς, παρακαλώ, μη δείξετε καταφρόνια,
               γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

9
Μαρία Φαρράρ, γεννημένη έναν Απρίλη,
στου Μάισσεν πέθανε τη φυλακή,
κοριτσομάνα*, καταδικασμένη,
του κάθε ανθρώπου τις αδυναμίες ιστορεί.
Σεις, που γεννάται σε κρεβάτια πεντακάθαρα
και «ευλογημένος» λέτε της κοιλιάς σας ο καρπός,
μη ρίχτε στους αδύναμους τ’ ανάθεμα.
Βαρύ ήτανε το κρίμα της, μα ο πόνος της πικρός.
             Γι’ αυτό, παρακαλώ, μη δείξτε καταφρόνια,
             γιατί το κάθε πλάσμα χρειάζεται όλων μας τη συμπόνια.

[Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης]

* Στο πρωτότυπο Ledige (άγαμη)


Η ανήλικη και ανύπαντρη Μαρία Φαρράρ, που εργάζεται ως υπηρέτρια, έρχεται αντιμέτωπη με μιαν ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, την οποία και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τερματίσει απ’ τους πρώτους κιόλας μήνες. Πράξη επιβεβλημένη μιας και επρόκειτο για μια άπορη, ορφανή κοπέλα που δεν ήταν σε θέση να μεγαλώσει ένα παιδί, και μάλιστα ένα παιδί εκτός γάμου. Γι’ αυτό και ο ποιητής ζητά επανειλημμένα να μη δείξουν οι αναγνώστες καταφρόνια για το φοβισμένο αυτό κορίτσι που θα στιγματιζόταν απ’ την κοινωνία, αν έφερνε στον κόσμο ένα παιδί χωρίς να είναι παντρεμένη∙ αν έφερνε στον κόσμο ένα παιδί, για το οποίο δεν είχε ούτε τα χρήματα να το αναθρέψει, αλλά ούτε και τη δυνατότητα να το προστατεύσει απ’ το στίγμα του νόθου.

Υ.Γ: Ένα ποίημα κραυγή. Μια διαμαρτυρία που ζητά την επιείκεια για την τρομαγμένη παιδοκτόνο Μαρία Φαρράρ που ..βαρύ ήταν το κρίμα της , μα ο πόνος της πικρός..Κοριτσομάνα , καταδικασμένη , του κάθε ανθρώπου τις αδυναμίες ιστορεί… Ένα ποίημα γροθιά στην υποκρισία μας, στην εύκολη κριτική μας που αμείλικτη καταδικάζει απελπισμένους ανθρώπους που ναι..έχουν κάνει ένα φοβερό έγκλημα..Αβοήθητοι, σαν λεπροί που τους αποφεύγουν όλοι, στιγματισμένοι …Πολλά έχουν ειπωθεί αυτές τις μέρες για μια ανάλογη περίπτωση..Δεν θα μπω στην ουσία..Τί και Πώς… Είμαστε όλοι ένοχοι..Έτσι νιώθω.. Και ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω…
                                              ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ


Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

ΕΝΑΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ...




Δεν θα μιλήσω για το πόσο επίκαιρο είναι το έργο << ο επιθεωρητής>> του Γκόγκολ, που ανεβάζει φέτος η θεατρική ομάδα της Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ σε σκηνοθεσία του αγαπημένου συναδέλφου Φώτη Λάζαρη. Ούτε για το πόσο ευφυής και καλογραμμένη είναι η ιστορία που μας αφηγείται επί σκηνής ο μεγάλος Ρώσος δραματουργός Νικολάι Γκόγκολ. Αυτά άλλωστε είναι  καταγεγραμμένα  και επαρκώς σχολιασμένα από ειδικούς κριτικούς και καλλιτέχνες. Αυτό που εγώ θα καταθέσω είναι η εμπειρία μου από την πρώτη παράσταση ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΉ  που είχα την τιμή να παρακολουθήσω ως μέλος της θεατρικής ομάδας του σχολείου μου στον φιλόξενο χώρο του 9ου ΕΠΑΛ ΠΑΤΡΩΝ. Ήταν λοιπόν μια εξαιρετική παράσταση. Με ρυθμό, δύναμη και ζωντάνια που κρατούσε το ενδιαφέρον των θεατών μέχρι και το τελευταίο λεπτό. Οι ερμηνείες των συναδέλφων υπέροχες και ξεχωριστές. Όλοι έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σε ένα  παιχνίδι παρεξηγήσεων , ήταν ξεκαρδιστικοί και τραγικοί συγχρόνως, ισορροπημένοι στο σχοινί ανάμεσα στο γέλιο  και στην αγανάκτηση που σου προκαλούσαν τα απίθανα μπερδέματα και οι φάρσες που εκτυλίσσονταν μπροστά στα μάτια σου. Φώτα , μουσική , τραγούδια , σκηνικά στην υπηρεσία μιας πολύ απαιτητικής παράστασης  -φαντάζομαι πόσες ατελείωτες ώρες προβών θα χρειάστηκαν για να τελειοποιηθεί και να γίνει αυτό το δεμένο και εύρυθμο θέαμα που παρακολουθήσαμε – μα συνάμα μιας παράστασης που αντικατοπτρίζει το μεράκι των δημιουργών της και την αγάπη τους για την Τέχνη του Θεάτρου. Μα πάνω από όλα την Πίστη τους στην Συλλογική Προσπάθεια αλλά και στη Ζωή που απαιτεί Αγώνα για να Δικαιωθεί και να Δικαιώσει… Εύγε  σε όλους τους συντελεστές… Φώτη Λάζαρη για άλλη μια φορά τα κατάφερες υπέροχα!!!!!
                                                                              
                                                                            ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ..


ΕΙΠΑ:

Φοβάμαι τη ζωή
Στη στιγμή
Που ανατρέπεται
Και μοιράζει καημούς
Και λυγμούς
Και δεν ντρέπεται.

Φοβάμαι τη ζωή
Στη σιωπή
Που βυθίζεται
Που σου παίρνει χαρές
Και γιορτές
Και γκρεμίζεται

ΕΙΠΕΣ:

Εγώ τη ζωή
Θα την πιάσω απ΄ τα κέρατα
Και με  πίστη στο θαύμα
Θα ξορκίζω τα τέρατα

Θα φυτέψω στη θάλασσα
Μια ελιά
Με ευλάβεια..
Και στο ύψος του όρους
Θα ανεβάσω
Καράβια..

Και παρτίδα θα παίξω
Με χαρτιά πειραγμένα
Μα με φίλους καλούς
Που πιστεύουν σε μένα

Τα φτερά μου θα ανοίξω
Τις πληγές μου θα κρύψω
Και το φόβο θα πνίξω
Στη θάλασσα.
Θα προσμένω  με πείσμα
Έναν ήλιο να φέξει
Και δεν είπα -να ξέρεις-
Την τελευταία μου λέξη.


                                  ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ
Υ.Γ: Το αφιερώνω στον αγαπημένο συνάδελφο και φίλο Παναγιώτη Σταυρόπουλο που δεν σταμάτησε ποτέ να αγωνίζεται. Το αφιερώνω επίσης στην οικογένειά του που τον στηρίζει με μεγάλη αγάπη και αφοσίωση.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΑΤΡΑΣ...


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΑΤΡΩΝ                    Πάτρα, 19 Απριλίου 2018
Ανθείας 214, 26332 Πάτρα τηλ. 2610 317147,
 6946800141

Αγαπητές, Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σας υπενθυμίζουμε τη λογοτεχνική εκδήλωση του Συνδέσμου μας την Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018, ώρα 20:00 στη φιλόξενη Στέγη Γραμμάτων Κωστής Παλαμάς ( Κορίνθου 241). Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Περιοχής Πατρών, σε συνεργασία με το βιβλιοπωλείο Πολύεδρο και τις εκδόσεις Gutenberg, παρουσιάζει το βιβλίο του Θανάση ΑγάθουΟ Νίκος Καζαντζάκης στον κινηματογράφοGutenberg,2017. Θα είναι μαζί μας και θα μιλήσει για τον Καζαντζάκη στον κινηματογράφο ο συγγραφέας του βιβλίου Θανάσης Αγάθος, καθηγητής στο ΕΚΠΑ. Το βιβλίο θα προλογίσει η συνάδελφος Αργυρούλα Αλεξανδροπούλου. Επίσης θα προβληθούν σύντομα αποσπάσματα από ταινίες που βασίστηκαν σε έργα του Ν. Καζαντζάκη.
Σας ενημερώνουμε επίσης ότι τα έργα των μαθητριών και μαθητών που συμμετείχαν στον Γ΄ Λογοτεχνικό και Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό του Συνδέσμου  μας με θέμα «Το σπίτι που γεννήθηκα» και οι διακρίσεις θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση την Παρασκευή , 11 Μαΐου, 19:30  στο Επιμελητήριο Αχαΐας.
Σας περιμένουμε!

Παρακαλούμε ιδιαιτέρως τις κυρίες διευθύντριες και τους κυρίους διευθυντές να ενημερώσουν τους συναδέλφους.
Ευχαριστούμε.

Εκ μέρους του Δ.Σ του Συνδέσμου Φιλολόγων Πατρών
Μαρία Ν. Ψάχου 

Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ...ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΙΑΣ


Δελτίο τύπου
'' μην κατηγορείς τον καθρέπτη, αν η μούρη σου είναι στραβή''
(λαϊκή παροιμία)

Η Θεατρική Ομάδα ‘Από κοινού’ της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας
παρουσιάζει την κωμωδία του Νικολάι Γκόγκολ,
«Ο Επιθεωρητής».

Το ταξίδι των παραστάσεων ξεκινά με την πρεμιέρα που θα γίνει
το Σάββατο, 28 Απριλίου 2018 και ώρα 19:00
στο θέατρο του Σχολικού Συγκροτήματος Κουκούλι.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ


Ο ''Επιθεωρητής'', το κλασικό αριστούργημα του μεγάλου Ρώσου δραματουργού, είναι μια σπαρταριστή κωμωδία, μια συναρπαστική σάτιρα γραμμένη σε μια άλλη εποχή, που δυστυχώς μοιάζει πάρα πολύ με τη δική μας. Ο θεατής, που παρασύρεται στην αρχή από την ακατανίκητη κωμικότητα των καταστάσεων, στο τέλος ανατριχιάζει μπροστά σε αυτή την ψυχική και ηθική αθλιότητα που νιώθει να απλώνεται παντού. Είναι μια κωμωδία τρόμου, μιας και ο αδυσώπητος καθρέπτης, που η ιδιοφυία του Γκόγκολ τον βάζει στη σκηνή απέναντί μας, δείχνει με τον εφιαλτικό αντικατοπτρισμό της, ότι αυτά που συμβαίνουν στην σκηνή, συμβαίνουν και ανάμεσά μας και - γιατί όχι- και μέσα μας. Η διαφθορά, η διαπλοκή, ο τυχοδιωκτισμός, η στυγνή εκμετάλλευση των αδυνάτων, είναι δυστυχώς διαχρονικές ανθρώπινες ασθένειες που εκδηλώνονται παντού, πέρα από τον χρόνο και τον τόπο. Η μεγαλοφυΐα του Γκόγκολ, μεταμόρφωσε το επίκαιρο σε αιώνιο, το ηθογραφικό σε παγκόσμιο. Εισχωρεί στο βάθος της ανθρώπινης φύσης, αναμοχλεύοντας και σαρκάζοντας τις ταπεινότητες, τις σκληρότητες, τις απληστίες του ανθρώπινου εγωισμού και της ανθρώπινης ανοησίας.

παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται

Υπηρέτριες, κυρίες των τιμών: Τζένη Μπούρμπου, Ελένη Σιγαλού, Μαρίνα Τριανταφύλλου, Μαρία Φωτίου, Ανδριάνα Ψήνια
Κριστιάν Κάρλοβιτς, Ντομπτσίνσκι, Όσιπ : Χρήστος Σιάχος
Όλγα Φιλίποβνα Ζεμλιάνκα, Σβιστούνωφ, γυναίκα υπαξιωματικού: Μαρία Μπέλλα
Αμός Φιοντόροβιτς, υπηρέτης Μίκχα : Βασίλης Παπαδόπουλος
Λούκα Λούκιτς: Νίκος Κωνσταντόπουλος Κυβερνήτης: Άγγελος Μπουμπούλης
Διευθύντρια Ταχυδρομείου, Γκαρσόνα, Γυναίκα κλειδαρά: Μαρία Δαλαμήτρου
Μπομπτσίνσκι, Έμπορος β’: Φώτης Λάζαρης
Άννα Αντρέγιεβνα: Μαρία Καζάκου
Μαρία Αντόνοβνα, Έμπορος α’: Αναστασία Μπούρμπου
Ιβάν Αλεξάνδροβιτς Χλιεστάκωφ: Χρήστος Σταθόπουλος
Μετάφραση: Αγγελική Κλουτσινιώτη
Σκηνοθεσία-Σκηνικά: Φώτης Λάζαρης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαρία Καζάκου, Αναστασία Μπούρμπου
Σχεδιασμός Φωτισμού: Βασίλης Βανταράκης
Μουσική επιμέλεια: Φώτης Λάζαρης, Μαρία Καζάκου, Αναστασία Μπούρμπου
Κατασκευή Σκηνικών: Χρήστος Σιάχος, Γιώργος Ντάφλος, Βασίλης Παπαδόπουλος
Φροντιστής Σκηνής: Μαρία Δαλαμήτρου
Φωτογραφία, Video: Βασίλης Λάγιος
Μακιγιάζ-Κομμώσεις: Ανδριάνα Ψήνια
Ρύθμιση ήχου - Φώτα: Γεωργία Καζάκου, Αναστασία Κολυροπούλου, Βασίλης Βανταράκης
Κατασκευή τρέιλερ: Αλέξανδρος Παναγόπουλος Hassound
Επιμέλεια εντύπων: Φώτης Λάζαρης, Μαρία Καζάκου, Ηλίας Κούλη

Υ.Γ: Δεν έχουμε λοιπόν παρά να ευχηθούμε ολόψυχα στον αγαπημένο συνάδελφο και φίλο Φώτη Λάζαρη και στην θεατρική ομάδα του καλή επιτυχία στο ωραίο ταξίδι των παραστάσεων τους... Θα είμαστε όλοι εκεί, όπως άλλωστε κάθε χρόνο, να χειροκροτήσουμε την σίγουρη επιτυχία τους...
                                                                  ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

Σάββατο 14 Απριλίου 2018

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΚΑΛΟΙ....


Κυρίες και Κύριοι και Αγαπητά μας Παιδιά  Καλημέρα σας...

Είμαστε οι Καλοί .Βομβαρδίζουμε με καλό σκοπό. Σκοτώνουμε με σικ τρόπο, από μακριά. Πατάμε ένα κουμπί και όχι… Δεν βγαίνει μια χοντρή ..Αλλά φωτιά και καπνός. Εξοντώνουμε τους λαούς για το καλό τους. Εδώ τα καλά όπλα. Τα εγγυημένα, τα οικολογικά και τα έξυπνα. Είμαστε οι δίκαιοι. Γιατί είμαστε τυφλοί. Όπως και η δικαιοσύνη. Είμαστε τελειομανείς όταν πρόκειται  για το συμφέρον…… της Ανθρωπότητας. Γιατί εμείς είμαστε η Ανθρωπότητα. Δεν είμαστε όμως και Τέλειοι. Κάποιες παράπλευρες απώλειες υπάρχουν βέβαια. Αλλά προς Θεού …Όχι από χημικά όπλα. Προτιμάμε τα συμβατικά τα πολυαγαπημένα καθώς και τα πυρηνικά. Έχουν –πώς να το κάνουμε- άλλη χάρη, άλλο image, άλλο size, που λέμε εμείς στο εξωτερικό. Αγαπημένη μας ανθρωπότητα. Είμαστε οι Καλοί , οι Ξανθοί και οι Όμορφοι. Και οι Χριστιανοί όλων των Αιρέσεων και των Τάσεων. Κοιμήσου ήσυχη. Θα ξεπαστρέψουμε τους πάντες αλλά όχι εσένα. Εσένα σε χρειαζόμαστε για να μας δοξάζεις και να μας υπηρετείς. Να αγοράζεις τα προϊόντα που παράγουμε και να μας κάνεις έτσι πλουσιότερους και ευτυχείς. Βεβαίως θα δημιουργηθούν προσφυγικές ροές. Αν δεν μπορέσουμε να τις πνίξουμε όλες στη θάλασσα θα αναγκαστείς Πολυαγαπημένη μας Πολιτισμένη Ανθρωπότητα να τις φιλοξενήσεις για λίγο στη χώρα σου.  Μόνο αυτές που έχουν πάνω τους όλα τα χαρτιά τους, ξέρεις… ταυτότητα, φορολογική δήλωση, ΑΦΜ… και άλλα.. Τις άλλες, ξέρεις… Δεν είμαστε τέλειοι;;; Δεν τα έχουμε οργανώσει όλα στην τρίχα;;;  Για σένα δουλεύουμε Πολυαγαπημένη μας Πολιτισμένη, Χριστιανική και Δυτική Ανθρωπότητα. Κοιμήσου ήσυχη……..
                                                     
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΠΟ  ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΚΕΜΕΝΟ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ…

                                                             
                                                                   ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ





Κυριακή 8 Απριλίου 2018

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ



Υ.Γ:  Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΟΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ . ΘΑΝΑΤΩ ΘΑΝΑΤΟΝ ΠΑΤΗΣΑΣ...ΕΥΧΟΜΑΙ  ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΓΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  ΤΗ ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ. ΜΕ ΟΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ  ΤΗΝ  ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ...
                                             ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Ο ΙΗΣΟΥΣ ΠΟΥ ΕΓΩ ΑΓΑΠΩ....



Δεν αγαπώ τους ανθρώπους
Γιατί είν’ ανυπόφορα περιορισμένοι και χαζοί
 .
Γιατί γευματίζουν και δειπνούν σε προκαθορισμένες ώρες
 
Από τους γονείς τους γιατί πηγαίνουν στο θέατρο στο σχολείο
 
Στην επιθεώρηση της δεκάτης τετάρτης Ιουλίου
 
Γιατί παντρεύονται ταξιδεύουν για το μήνα του μέλιτος
Σπέρνουν νόμιμα παιδιά
.
Που θα καταχωρηθούν στο ληξιαρχείο την ορισμένη μέρα
Θα γίνουν στρατιώτες πουτάνες κατά παραγγελία
 
Δημόσιοι υπάλληλοι
 
Συνοδοί της ανάγκης στα πιο διαφορετικά σαλέ
 
Γιατί μόλις τελειώσουν όλα αυτά τα ξαναρχίζουν
Γιατί απ’ όλα τ’ ανεγκέφαλα αισθήματα
Το αίσθημα της οικογένειας δεν είναι μονάχα
Το πιο διαδεδομένο μα και το πιο
 
Αηδιαστικόκαι μπορώ να σε γαμώ μπορώ να σε χτυπώ
 
Και παρόλ’ αυτά να είναι τόσο ευγενικό εμπρός παιδιά
 
Δεν πα να λένε έπειτα
Σκαρώνουν πνευματώδη λόγια και φάρσες
Μαθαίνουν πότε χρειάζεται το παραμύθι πότε το κομπλιμέντο
 
Διότι όλοι αυτοί οι κουραμπιέδες
Όταν μου τη βιδώνει να μην κάνω τίποτα με τον τρόπο τους
 
Επιχειρηματολογούν κι εκπλήσσονται
 
Επειδή τους ξερνάω κατάμουτρα

Επειδή σηκώνω τους ώμους αδιάφορα
Μπροστά στους βόες των γυναικών τους
 
Στα στεφάνια των κανακάρηδων τους
 
Στα διαμερίσματα της μπάκας τους
Επειδή εγώ δεν τα ‘χω καλά με το δήμαρχο ούτε με την πατρίδα
 
Επειδή εγώ δεν κρύβω τον τρόμο που μου προκαλούν
 
Επειδή

Δεν αγαπώ τους ανθρώπους
Υ.Γ: Θα μου πείτε γιατί ανεβάζω ένα τέτοιο αιρετικό ποίημα !!!Και μάλιστα σήμερα, ημέρα της αρχής των παθών του Ιησού… Μερικές σκόρπιες σκέψεις σαν εξήγηση αυτής της ανάρτησης λοιπόν. Ο Αραγκόν έχει δίκιο που δεν αγαπά τους ανθρώπους. Αυτούς τους ανθρώπους. Ουσιαστικά ο ίδιος υποφέρει από έλλειψη αγάπης. Το ποίημά του είναι κραυγή. Χτύπημα στα καρφιά. Ματώνει από την αδιαφορία όλων των καθωσπρέπει ανθρώπων που τόσο οργανωμένα κοιτάνε την πάρτη τους. Κάνουνε αθόρυβα και ευγενικά τα εγκλήματά τους. Χωρίς αιδώ υποκρίνονται κάτι που δεν είναι. Άνθρωποι. Έτσι η ποίησή του Αραγκόν είναι ένα παράπονο. Μάλλον ξεκινάει από ένα παράπονο. Και στη συνέχεια επιτίθεται με οξείς και σαρκοβόρους χαρακτηρισμούς στους ανθρώπους. Χωρίς διάκριση; Δεν το νομίζω. Την ίδια ώρα που γράφει αυτό το ποίημα γνωρίζει καλά σε ποιους δεν απευθύνεται. Ο Ιησούς τώρα που εγώ αγαπώ, αγαπά τους ανθρώπους. Όλους τους ανθρώπους. Και αυτούς και τους άλλους και τον Αραγκόν. Ο Ιησούς που εγώ αγαπώ, νοιάζεται  και αγαπά όλους τους ανθρώπους. Κυρίως αυτούς που δεν τον πιστεύουν. Γι αυτούς σταυρώθηκε. Και μπορεί να βλέπει πίσω από τα λόγια και τις πράξεις τους, την καρδιά τους. Ο Ιησούς που εγώ αγαπώ. Καλή μεγάλη εβδομάδα!!!
                                        ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ