Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

ΝΤΙΕΓΚΟ ΑΡΜΑΝΤΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ..


 

ΝΤΙΕΓΚΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ

HTAN  ΘΕΟΣ -- ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΓΙΟΣ

 

Είναι αλήθεια πως είχα από μικρή μια έντονη διάθεση να ανακατεύομαι σε  οτιδήποτε μπορούσε να προσφέρει συγκίνηση . Γνήσια δηλαδή συναισθήματα  αγάπης , έρωτα  και πάθους για την Τέχνη σε κάθε της έκφανση..Κι ο ΝΤΙΕΓΚΟ ΑΡΜΑΝΤΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ  είναι αυτό που λέμε ο  Μέγας και ο Μάγος της Τέχνης του Ποδοσφαίρου..

Αν μου πείτε  ή στην καλύτερη περίπτωση σκεφτείτε και απλώς δεν το ξεστομίσετε για να μη με προσβάλετε..Πολύ δεν ασχολείσαι με έναν παίχτη του ποδοσφαίρου ….θα σας πω τούτο.

Ο ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό..Για την Αργεντινή που της έδωσε δόξα, για τη Νάπολη του φτωχού Ιταλικού νότου που της έδωσε φωνή και για τον κόσμο όλο που χάρη σ΄ αυτόν απόλαυσε  και ονειρεύτηκε νίκες και ευτυχισμένες στιγμές  παρόμοιες με τις δικές του. Είναι λοιπόν σύμβολο μιας εποχής, ένα είδωλο λαϊκό που αγαπήθηκε όσο λίγοι όχι μόνο στην Αργεντινή αλλά και σε όλο τον κόσμο… Τα δάκρυα των Αργεντινών που τον ξεπροβόδισαν  ξεπλένουν, νομίζω, κάθε σκιά που τον ταλαιπωρούσε στη γη..Γιατί ο Μαραντόνα , είχε δυστυχώς πολλές σκιές..Αλλά αυτά είναι του Θεού θέματα και όχι των ανθρώπων και πολύ περισσότερο όχι των δημοσιογράφων τύπου Ευαγγελάτου.. Ο τελευταίος αυτό για το οποίο λυπήθηκε πραγματικά ήταν γιατί ο Μαραντόνα δεν πέθανε από Κορωνοϊό…

Στη μνήμη μου θα υπάρχει πάντα ως ένας άνθρωπος που μάγευε την μπάλα όπως ένας ποιητής που αγαπώ που μαγεύει το λόγο και ένας θεατρίνος που μαγεύει( από  )την σκηνή του θεάτρου…

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΝΤΙΕΓΚΟ ΑΡΜΑΝΤΟ ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ…

Υ.Γ: Τον αγαπούσε πολύ και ο Βασίλης μου… Είμαι σίγουρη ότι είναι από τους πρώτους που τον συνάντησαν..Πάντα είχε απορία για εκείνο το μαγικό γκολ στον Αγώνα ΑΡΓΕΝΤΙΝΉ –ΑΓΓΛΙΑ στα ημιτελικά του  Παγκοσμίου Κυπέλλου στο Μεξικό το 1986… Eνας ημιτελικός που επισκίασε με την ιστορία του ακόμα και τον τελικό Αργεντινή -Γερμανία 3-2 στον οποίο η πρώτη έγινε παγκόσμια πρωταθλήτρια...

 





Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

TO ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ ΑΡΝΗΜΕΝΗΣ …… ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ


 TO ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΣ ΑΡΝΗΜΕΝΗΣ …… ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

 ΧΘΕΣ…… ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ  ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΜΕΡΑ..

Αυτή τη φορά δεν υπάρχει περίπτωση να απεργήσω. Να τους χαρίσω και  από πάνω τα  πενιχρά πλην ωραία μου ευρώ, που νομίζουν ότι μαντρώνοντάς μας μπροστά στις οθόνες έλυσαν το πρόβλημα της Παιδείας για τα επόμενα 200 χρόνια..

Με τίποτα όμως… Ποιος σχιζοφρενής νους αποφάσισε να απεργήσουν ιδιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι εν μέσω καραντίνας και όταν το σύμπαν όλο τηλεεργάζεται-τηλεκπαιδεύτεται και τηλεπαιδεύεται τηλεμαζοχιζόμενο να ακούει, να υπακούει και να βγάζει το σκασμό;

Αποκλείεται σου λέω… Μια ζωή γροθιές στα καρφιά..Για μια συμμετοχή που  κανείς δεν θα την πάρει χαμπάρι αλλά κι αν κατά λάθος την αντιληφθεί θα σε κοιτάξει ως σκιάχτρο σε ένα παλιοχώραφο ή στην καλύτερη σαν έναν ημίτρελο που χρήζει ψυχιατρικής φροντίδας  και στην εποχή του κορωνοϊού πού να βρεθεί και ο ψυχίατρος!!

Never και Zame που λένε και οι Αγγλογάλλοι.. Numquan στα λατινικά ,  ουδεπόπωτε και ουδεπόποτε και με τις δυο γραφές αρχαιοτρόπως..

Δεν τα έχουν κάνει κι άσχημα. Τα σχολεία κλειστά, αυτά που μέχρι πρότινος δεν αποτελούσαν αυξημένο κίνδυνο, τα νοσοκομεία ανοχύρωτα , ασυντήρητες μέχρι τώρα οι ΜΕΘ, γιατροί λιγότεροι από πέρσι κατά τις μαρτυρίες των ίδιων , ΜΜΜεταφοράς με μασκοφόρους επιβάτες , ο ένας πάνω στον άλλο γιατί εκεί ο ιος έχει την ιδιοτροπία-γενναιοδωρία να μην μεταδίδεται..

Και το καλύτερο..Η Τηλεκπαίδευση λειτουργεί ρολόι..Από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο τα ελληνόπουλα μελετάνε σε βάθος …ύπνου όλες τις γνώσεις , τις διαγνώσεις και μεταγνώσεις σε μια  προσωρινή και  οσονούπω μονιμότερη κατάσταση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα …Άλλωστε η διαζώσης εκπαίδευση είναι μεν καλύτερη αλλά ακριβότερη και μπελαλίδικη..Μπλέκεις δηλαδή με κάτι παράξενους τύπους που θέλουν –άκουσον άκουσον –ένα σχολείο καθαρό, με τμήματα μέχρι 20 μαθητές, εστία πολιτισμού , δημοκρατικού διαλόγου και σχέσεων ζωής δασκάλων και μαθητών…

Κόβω το χέρι μου από τη ρίζα αν σηκώσω το τηλέφωνο να πω ότι απεργώ.. Αφού τα αναλύσαμε και τα ξανααναλύσαμε και τα ματαξανααναλύσαμε…..με δεκάδες άλλους στο ίδιο μήκος και πλάτος κινούμενους συναδέλφους και φίλους και τονίσαμε ποικιλοτρόπως το μάταιον του πράγματος…. Μια και κοτζάμ  ΟΛΜΕ και οι κατατόπους  ΕΛΜΕ παραφράζοντας το γνωστό τραβάτε με κι ας κλαίω σε << μη με τραβάτε  γιατί  κλαίω >> χλιαρά- χλιαρά μόλις και μετά βίας την πρότειναν την συμμετοχή στην Απεργία εδώ που τα λέμε…

Εννοείται ότι θα μπορούσα να γράφω για ώρες την διαστροφική  πλην καταδική μου σχιζοφρενική βάσανο να κάνω..να μην κάνω…… να κάνω ..να μην κάνω…  Με τίποτα…  Δεν θα κάνω…

ΠΡΩΙ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Ανοίγω τον υπολογιστή.. Πανέτοιμη όπως πάντα να διδάξω τα αγαπημένα μου μαθητάκια που στοιβάζονται  στο…… lobby, γνωστές φατσούλες αγουροξυπνημένες να τους κάνω admit και αμέσως μετά share την οθόνη μου…..

Ελένη του Ευριπίδη… Και στην απελπισία της Ελένης που φοβάται πως ποτέ δεν θα ξαναδεί τον Μενέλαο για να αποδείξει ότι δεν φταίει αυτή για την καμένη Τροία, το μάτι μου πέφτει στα λόγια του χορού….

Πάντοτε να ΄χεις ότ,ι και να γίνει

Για τα μελλούμενα καλές ελπίδες…

Κλείνω τον υπολογιστή….Παίρνω το τηλέφωνο που ορκιζόμουν ότι δεν θα πάρω..

                                                          ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 Υ.Γ:Η αφίσα του ΠΑΜΕ μπήκε τυχαία...Μου   άρεσε απλώς...

                                                                                                                      


Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

ΑΙΤΗΜΑ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ...


 Υ.Γ: Οι συνωστισμοί στα χρόνια του ιου  επιτρέπονται  μόνο στα Μ.Μ.Μεταφοράς;;;;;;

                                                                     ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ 


    Εκκρεμότητα

Νατάσσα ΜποφίλιουΘέμης Καραμουρατίδης, ...

 

Μη μου αγχώνεσαι
Δεν το κουνάω απ' τη θέση μου
Αλλάζω απλά ταυτότητα
Μπορώ και προσαρμόζομαι
Κι από άνθρωπος σου σταθερός
Όσο περνάει ο καιρός
Θα γίνομαι εκκρεμότητα

Θα γίνομαι εκκρεμότητα

Μη μου αγχώνεσαι
Απλά επιβιβάζομαι
Κι εγώ στη μονιμότητα
Μπορώ και συμβιβάζομαι
Και βλέπω τώρα την ουσία

Στις σχέσεις μόνο η απουσία
Κρατά μια σταθερότητα
Κρατά μια σταθερότητα

Ο άνθρωπος σου ο σταθερός
Όσο περνάει ο καιρός
Θα γίνεται εκκρεμότητα
Θα γίνεται εκκρεμότητα
Θα γίνεται εκκρεμότητα

Θα γίνεται εκκρεμότητα                                                             

         

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΑΥΤO ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ! ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ… ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ, ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ..


Τηλεκπαίδευση: Για απορίες στο κεφάλαιο 3, πατήστε 3

Άρθρο του

Βασίλη Τσίκαρη, καθηγητή Οργανικής Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο typos-i.gr

 

Θα πρέπει να το ξεκαθαρίσω από την αρχή για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις: Είμαι υπέρ της τηλεκπαίδευσης αλλά μόνο ως συμπληρωματικό εργαλείο στην δια ζώσης εκπαίδευση. Έτσι μόνο μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας και να συμπληρώσει υπαρκτά και εμφανιζόμενα κενά.

Όσοι σήμερα επικεντρώνουν την κριτική τους στην ανικανότητα της κυβέρνησης να διασφαλίσει την τηλεκπαίδευση, της προσφέρουν άριστη υπηρεσία στήριξης. Η κριτική που της ασκείται, συμβάλλει στο να εντείνει τις προσπάθειες οικοδόμησης και γενικευμένης χρήσης της και μετά την πανδημία, αλλά και να δικαιολογήσει κάθε σπατάλη στο όνομά της λόγω πανδημίας.

Τα πράγματα είναι αρκετά πιο σύνθετα για να αντιμετωπίζεται η τηλεκπαίδευση με τόσο απλοϊκό τρόπο. Συνιστά βασική νεοφιλελεύθερη ιδεολογική και πολιτική επιλογή. Στοχεύει:

 Στην ελαχιστοποίηση της κρατικής χρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας για τη λειτουργία και την ανάπτυξή όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Η πράξη έχει δείξει που θα κατευθυνθούν οι πόροι που Θα πρέπει να το ξεκαθαρίσω από την αρχή για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις: Είμαι υπέρ της τηλεκπαίδευσης αλλά μόνο ως συμπληρωματικό εργαλείο στην δια ζώσης εκπαίδευση. Έτσι μόνο μπορεί να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας και να συμπληρώσει υπαρκτά και εμφανιζόμενα κενά.

·         Τα πράγματα είναι αρκετά πιο σύνθετα για να αντιμετωπίζεται η τηλεκπαίδευση με τόσο απλοϊκό θα εξοικονομηθούν.

·         Στην απαξίωση της δημόσιας παιδείας μέσω υποβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και έμμεσα στην ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης

·         Στο μπόλιασμα της νέας γενιάς με τον ατομικό τρόπο ζωής και πράξης

·         Στην απάλειψη των συνθηκών ανάπτυξης κριτικής σκέψης κοινωνικού και πολιτικού προβληματισμού και συγκρότησης στη νεολαία καθιστώντας την πλήρως διαχειρίσιμη στο μέλλον

·         Στην απαξίωση της γενικής μόρφωσης της νεολαίας όπως αυτή κατακτιέται μέσα από τις δραστηριότητες της πανεπιστημιακής κοινότητας

·         Στην εξάλειψη των εστιών οργάνωσης και αντίδρασης σε μέτρα και πολιτικές αντιλαϊκού χαρακτήρα

Στις σημερινές συνθήκες της πανδημίας, η «υποχρεωτικότητα» της τηλεκπαίδευσης εργαλειοποιείται και για τη στήριξη του στόχου αναδιάρθρωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τη συρρίκνωση των μεσαίων στρωμάτων. Αρκεί να σκεφτεί κάποιος τις αναδιαρθρώσεις στην οικονομική δραστηριότητα που θα επιφέρει η απουσία χιλιάδων φοιτητών από τους τόπους σπουδών είτε αυτό αφορά επαρχιακές πόλεις είτε μεγάλα αστικά κέντρα.

Ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε την εικόνα του μέλλοντος σήμερα

Για όσους δεν γνωρίζουν, θα πρέπει να θέσουμε υπόψη τα εξής: Την περίοδο της κρίσης 2010-2015 έγινε σοβαρή προσπάθεια να εισαχθεί η τηλεκπαίδευση στα Πανεπιστήμια χρηματοδοτώντας, με σημαντικά κονδύλια από το ΕΣΠΑ, δράσεις βιντεοσκόπησης πανεπιστημιακών παραδόσεων. Στόχος, να εισαχθεί η τηλεκπαίδευση στην πανεπιστημιακή διδακτική διαδικασία. Η προσπάθεια οδήγησε σε πενιχρά αποτελέσματα και έμεινε μετέωρη. Η πανδημία εμφανίστηκε ως «μάνα» εξ ουρανού για τη γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης. Στις συνθήκες αυτές δεν μπορούν να ορθωθούν αντιστάσεις καθώς προβάλλει ως αναγκαία δράση.

Τι θα σημάνει όμως η μόνιμη και γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης; Ας ψηλαφίσουμε ορισμένες συνέπειες:

1. Κρατικές δαπάνες

·         Λιγότερες κρατικές δαπάνες για φοιτητική μέριμνα (σίτιση, στέγαση κλπ)

·         Λιγότερες κρατικές δαπάνες για λειτουργικά έξοδα (θέρμανση, ΔΕΗ, νερό, συντήρηση κτηρίων, αιθουσών, εργαστηρίων κλπ). Οι μειωμένοι προϋπολογισμοί υποδεικνύουν τις πραγματικές στοχεύσεις.

·         Λιγότερο διοικητικό και τεχνικό προσωπικό

·         Λιγότερο διδακτικό προσωπικό. Φαντάζει εφιαλτική η στιγμή που με ένα βίντεο της διδακτέας ύλης ενός μαθήματος θα εκπαιδεύονται ταυτόχρονα οι φοιτητές όλων, για παράδειγμα, των τμημάτων Χημείας της χώρας. Τρομάζω στη σκέψη να βιώσω τη στιγμή που ένας αυτόματος εκπαιδευτικός τηλεφωνητής θα απαντά στις απορίες των φοιτητών του τύπου: για απορίες στο κεφάλαιο 3, πατήστε 3, όπως γίνεται με τις υπηρεσίες διαφόρων εταιρειών.

Το λιγότερο προσωπικό συνάδει απόλυτα με την κεντρική πολιτική επιλογή συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα, την άρνηση προσλήψεων και την προσπάθεια οικοδόμησης του «δήθεν» επιτελικού κράτους.

2. Ποιότητα εκπαίδευσης

Είναι γενικά παραδεκτό ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων των ελληνικών πανεπιστημίων γίνονται αποδεκτοί στο εξωτερικό είτε ως ερευνητές και μεταπτυχιακοί είτε ως εργαζόμενοι και γενικά διαπρέπουν στο αντικείμενό τους. Αυτό συνιστά μια έμμεση αναγνώριση της ποιότητας εκπαίδευσης που παρέχουν τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρά την τεράστια απαξίωση που υφίστανται από τις ελληνικές αρχές και ορισμένα ΜΜΕ. Το πέρασμα στη γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης θα επιφέρει καταστρεπτικές συνέπειες στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Η εμπειρία από το χρόνο εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης στην πανδημία έρχεται να επιβεβαιώσει τους πιο απόκρυφους φόβους. Ανυπαρξία αλληλεπίδρασης διδάσκοντα-διδασκόμενου, αδυναμία του διδάσκοντα να εκτιμήσει την ανταπόκριση των φοιτητών σ’ αυτά που διδάσκει, εκτιμήσεις για προβληματικές συνθήκες αποτίμησης του μαθησιακού επιπέδου των φοιτητών κλπ. Όλα αυτά μονοσήμαντα θα οδηγήσουν σε υποβαθμισμένο επίπεδο εκπαίδευσης.

Εργαστηριακά τμήματα θα υποχρεωθούν βαθμιαία είτε να απαλείψουν από το πρόγραμμα σπουδών τα εργαστηριακά μαθήματα είτε θα τα διδάσκουν με διαδικασίες επίδειξης της άσκησης. Τι χημικός θα γίνει κάποιος που δεν θα έχει πιάσει στα χέρια του χημικό αντιδραστήριο, μένει να αποδειχθεί.

Είναι προφανές ότι το Δημόσιο Πανεπιστήμιο θα υποχρεωθεί να διαγράψει την δια ζώσης εκπαίδευση. Τα ιδιωτικά κολέγια θα έχουν την ευχέρεια να χρησιμοποιούν τόσο την δια ζώσης όσο και την τηλεκπαίδευση με ό,τι αυτό θα σημάνει για τη βελτίωση της θέσης τους έναντι των δημοσίων ιδρυμάτων αλλά και για την τσέπη των πολιτών. Άλλωστε στη κατεύθυνση αυτή θα λειτουργεί σταθερά και η μη απορρόφηση των ελλειμματικά εκπαιδευμένων αποφοίτων των δημοσίων ιδρυμάτων.

Η έρευνα θα σβήσει από τα πανεπιστήμια καθώς δεν θα εισέρχεται επαρκές νέο προσωπικό. Ερευνητικά αντικείμενα και προσπάθειες ετών που επενδύθηκαν στο τομέα της έρευνας θα καταρρεύσουν με ότι αυτό συνεπάγεται για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασία και την ανάπτυξη της χώρας.

Δεν θα επεκταθώ στην ανάλυση επιπτώσεων στην ολοκληρωμένη διαμόρφωση και συγκρότηση της προσωπικότητας και εν γένει της κοινωνικής συμπεριφοράς και στάσης της νέας γενιάς που θα επιφέρει η γενικευμένη χρήση της τηλεκπαίδευσης.

Είναι εύκολα κατανοητό το τι σημαίνει η απουσία της φοιτητικής ζωής για έναν «απόφοιτο». Καθημερινά θα προστίθενται νέες αρνητικές επιπτώσεις που σήμερα είναι μάλλον δυσδιάκριτες. Δεν θα προσπαθήσω επίσης να απαντήσω σε ερωτήματα που πιθανά γεννώνται σ’ έναν πολίτη με θετική προδιάθεση κριτικής του τύπου: εντάξει αλλά είναι μικρότερης αξίας το γεγονός της εξοικονόμησης δημοσίων πόρων; Είναι δυνατόν να αρνηθούμε την εξέλιξη και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση; Γιατί αγνοείς τους κινδύνους από την πανδημία; Λογικά ερωτήματα που επιδέχονται σοβαρές εναλλακτικές απαντήσεις από τις προφανείς.

Θα ολοκληρώσω τη σύντομη αυτή παρέμβαση σημειώνοντας τα εξής:

Με τρομάζει η ρηχή παρέμβαση στο θέμα εκ μέρους των ακαδημαϊκών δασκάλων. Ορισμένοι βολεύονται με την εξέλιξη αυτή καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να προσέρχονται στο χώρο δουλειάς και καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους από το χώρο κατοικίας.

Με τρομάζει η φοβική και άκριτη αποδοχή της γενικευμένης τηλεκπαίδευσης, έτσι όπως αυτή εφαρμόζεται σήμερα, εκ μέρους των διοικήσεων των ιδρυμάτων. Αντί να διεκδικήσουν τη διαμόρφωση ασφαλών συνθηκών για τη δια ζώσης εκπαίδευση και συμπλήρωση των ελλειμμάτων που θα προκύπτουν λόγω πανδημίας με τηλεκπαίδευση, υιοθετούν φοβικά επιλογές που οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο «θάνατο» του δημόσιου πανεπιστημίου.

Με τρομάζει η ατολμία και η μη διορατικότητα των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων. Αντί να διαμορφώσουν και να διεκδικήσουν αιτήματα που θα κρατήσουν όρθια τη δημόσια παιδεία, στις συνθήκες της πανδημίας και προοπτικά, κρύβονται κάτω από το πέπλο του φόβου που έχουν μπολιάσει την κοινωνία.

Κατά την άποψή μου τα αιτήματα όλων θα πρέπει να εστιάζουν στη διαμόρφωση ασφαλών συνθηκών για δια ζώσης εκπαίδευση και στην κάλυψη των ελλειμμάτων που δημιουργούνται λόγω πανδημίας με τη βοήθεια της τηλεκπαίδευσης.

Όποιος δεν δράσει στη φωτιά, απλά θα μετρά αποκαΐδια.

Άρθρο του

Βασίλη Τσίκαρη, καθηγητή Οργανικής Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο typos-i.gr

 

Υ.Γ: Πόσες αλήθειες που τρομάζουν !!Μπράβο στον πανεπιστημιακό αυτόν δάσκαλο…

Και κάτι τελευταίο..Αν με ρωτήσετε ποιο τίτλο θα έβαζα στην Τηλεκπαίδευση είναι ο παρακάτω:

ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΞΕΠΕΤΑ ΜΕΤ ΕΜΠΟΔΙΩΝ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΧΡΗΖΕΙ ΕΞΗΓΗΣΗΣ

ΟΣΟ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΙ ΑΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΛΛΟΝ

Είναι λοιπόν ξεπέτα γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική διάδραση και διάλογος με τους μαθητές σου..Δεν ξέρεις και δεν ελέγχεις ανά πάσα στιγμή την τάξη σου. Όσο κι αν προσπαθείς..( και πιστέψτε με ..Δεν σταματώ ποτέ να προσπαθώ..)

Δεν εμβαθύνεις στο μάθημα..Έχεις αγωνίες τεχνικής φύσεως..Αν ακούγεσαι, αν ακούς, αν μπει η δεν μπει και γιατί δεν θα μπει αν δεν θα μπει ο μαθητής στην τάξη σου.

Δεν έχω βέβαια αμφιβολία ότι τέτοιες αγωνίες θα προσπαθήσουν να τις λύσουν. Γιατί στοχεύουν να μονιμοποιήσουν αυτή την ξεπέτα στο μέλλον. Τους λόγους τους γράφει ο πανεπιστημιακός δάσκαλος καλύτερα από μένα

Η ΠΑΓΙΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ

Στην αρχή θα νομίσουν κάποιοι  ότι τους βολεύει κι όλας.

Γονείς γιατί έχουν τα παιδιά ελεγχόμενα και κλεισμένα στο σπίτι.

Εκπαιδευτικούς που θεωρούν την τάξη μαρτύριο και θεωρούν ότι με 5 κουμπιά που πατούν κάνουν και ουσιαστικό μάθημα..(Ξέρω ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν έχει αυτή τη γνώμη..Το λέω για κάποιους βασιλικότερους του βασιλέως….)

Παιδιά που έχουν κουραστεί από ένα σχολείο καθόλου ελκυστικό και κουραστικό( που οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν  φροντίσει τόσα χρόνια να γίνει έτσι) και επειδή έχουν τόσα χρόνια εξοικειωθεί με την τεχνολογία μπορούν εύκολα να πειστούν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι άχρηστη και περιττή..

(πώς έχουν φροντίσει; Μα με αναχρονιστικά και βαρετά βιβλία, την έλλειψη υποδομών, την ανύπαρκτη  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τα υπερπληθή τμήματα……Για να δείξεις, ας πούμε μια ταινία στους μαθητές σου για ένα θέμα που θέλεις να συζητήσεις, θα πρέπει να αναστατώσεις το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και να ανακατέψεις τους μαθητές άλλων τμημάτων αφού η τάξη σου συνήθως δεν διαθέτει υπολογιστή και διαδραστικό πίνακα. Γιατί η τεχνολογία είναι εργαλείο βοηθητικό στην δια ζώσης εκπαίδευση που  δεν μπορεί όμως να την αντικαταστήσει)

Επανέρχομαι όμως στο θέμα της Τηλεκπαίδευσης-ξεπέτας

 όταν  φανεί σε όλη του τη γύμνια πού στοχεύουν με την Τηλεκπαίδευση,

 Όταν η ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης θα έχει υποβαθμιστεί,

Όταν θα έχουν περικόψει δαπάνες σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης (σε υλικοτεχνική υποδομή και διδακτικό προσωπικό)

 και όλοι θα λειτουργούν με το (απ  το  όλοτελα   καλή κι η Παναγιώταινα) τότε δεν θα μπορούμε να κάνουμε τίποτα..

Εν όψει της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Δυο λόγια ακόμα

Το κεντρικό σύνθημα του Πολυτεχνείου ήταν

ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Οι ανάγκες των καιρών επιτάσσουν αγώνα να μην ξεπουληθούν φθηνά και τα τρία..Με το πρόσχημα της Πανδημίας…

                                                       ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 

 

 



 

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ...ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΙΝΔΙΑΝΟΥΣ...

ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΙΝΔΙΑΝΟΥΣ

Όταν οι λευκοί πάτησαν το πόδι τους στην Αμερική είχαν ως στόχο να εξαφανίσουν  τους ιθαγενείς , τους ντόπιους κατοίκους και να εκμεταλλευτούν τη γη τους.

Τις περισσότερες φορές τους εξόντωναν χωρίς καμιά πρόφαση ή δικαιολογία.

Υπήρχαν όμως φορές που  έκαναν το ίδιο αλλά   με τρόπο ύπουλο και περισσότερο κυνικό. Τους χάριζαν καθρεφτάκια και άλλους ψεύτικους λίθους . Με τα πρώτα οι ινδιάνοι έβλεπαν το πρόσωπό τους και εντυπωσιάζονταν. Έτσι γίνονταν περισσότερο φιλικοί και ανεκτικοί στους νέους εισβολείς.. Με τους δεύτερους ξεπούλησαν τη γη τους πολύ φθηνά.

Υπάρχουν αναλογίες με τη ζωή μας σήμερα;

Πολλές. Με πρόσχημα την επιδημία και την αδυναμία να περιφρουρήσουν την κοινωνία γιατί κοστίζουν τα σχολειά και τα νοσοκομεία, μας χάρισαν τα καθρεφτάκια τους.

Κοστίζουν οι λίγοι μαθητές ανά τμήμα, (έστω για λίγο καιρό μέχρι να ξεπεραστεί το πρόβλημα)  κοστίζουν οι ΜΕΘ, τα φάρμακα,  τα καθαρά σχολεία..Κοστίζει ο αέρας που αναπνέουμε..Γι αυτό ….

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Σου λένε:

Κάθισε σπίτι σου και με   δικό σου εξοπλισμό και ιντερνέτ δίδαξε τους μαθητές σου. Κι αν  δεν μπορείς, πήγαινε στο σχολείο σου . Δεν τους ενδιαφέρει αν τα σχολεία  και να θέλουν  δεν μπορούν  να εξασφαλίσουν  τηλεκπαίδευση ( με κάποια ποιότητα) για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αυτά είναι ψιλά γράμματα. Για να δούμε όμως τι άλλο δεν τους ενδιαφέρει:

Α. Στα 30 λεπτά  του μαθήματος τι μπορεί να μάθει ένα παιδί καθηλωμένο  6 και 7 ώρες μπροστά στην οθόνη;

Β. Ποιο μάθημα να παρακολουθήσει από το κινητό του ή από το ακουστικό του σταθερού του τηλέφωνου;

Γ. Ποια ποιότητα μαθήματος να προσφέρει ο δάσκαλος όταν δεν μπορεί να δει  και να ακούσει όλους τους μαθητές να συμμετέχουν στο μάθημά του;

Δ. Ποιο μάθημα, όταν διακόπτεται ο ήχος , όταν η σύνδεση παραπαίει από την υπερφόρτωση του δικτύου , όταν τελικά τα νεύρα σου σπάνε από την απογοήτευση και την αδυναμία να κάνεις την δουλειά σου.

Γιατί το μάθημα δεν είναι διάλεξη. Είναι διάλογος. Είναι μοίρασμα. Είναι συγκίνηση. Είναι παράσταση. Είναι οι φίλοι , είναι το διπλανό θρανίο, είναι το προαύλιο, είναι το διάλειμμα, είναι το παιχνίδι, είναι και ξανά το μάθημα.

ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ

Είναι επιδημία. Τι να γἰνει; Από το τίποτα;

ΑΠΑΝΤΩ.

Αυτό που φοβάμαι και γράφω αυτό το κείμενο είναι μήπως θεωρηθεί τελικά ότι αυτό είναι το ιδανικό μάθημα. Εξ αποστάσεως. Τα παιδιά να κάνουν ότι παρακολουθούν, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ότι διδάσκουν, οι γονείς να κάνουν ότι είναι ευχαριστημένοι που τα παιδιά τους  διδάσκονται και τα ΜΜΕ να θριαμβολογούν ότι η  Τηλεκπαίδευση πέτυχε. Αλλά η διδασκαλία  θα έχει πεθάνει.

Το Δημόσιο τόσα μπορεί να προσφέρει..Αν θέλετε περισσότερα…

Εν τω μεταξύ με τα καθρεφτάκια τους θα έχουν πετύχει πολλά.

Να μας κλείσουν σπίτι μας. Να μην επικοινωνούμε. Να μην μιλάμε Να γίνουμε δηλαδή e- όντα..

Μοναχικά, παρόλες τις οθόνες και τα τηλέφωνα και τις κονσόλες. Α-πολιτικά και ευπροσάρμοστα σε όλες τις κλεισούρες , τα τούνελ και τις καταπακτές.

Το έχουν διατυμπανίσει σε όλους τους τόνους. Η Τηλεκπαίδευση είναι μια επένδυση για το Μέλλον… Τη θεωρούν επιτυχία..

Ως σκεπτόμενος άνθρωπος που διεκδικώ φωνή ανησυχώ.

Οι φοιτητές, το πιο πρωτοπόρο και δυναμικό κομμάτι των νέων ανθρώπων καθηλωμένοι μήνες τώρα μπροστά σε μια Οθόνη… Να συνηθίσουν …Τη νέα τάξη πραγμάτων..

Ο ιός υπάρχει και τη μάσκα μου όσο κι αν με πνίγει τη φοράω.

Αυτό για το οποίο αγωνιώ είναι μήπως κάποια στιγμή , όταν πέσουν οι μάσκες, γίνει φανερή με πολύ κυνισμό η νέα πραγματικότητα..

Της Εκπαίδευσης Εξ Αποστάσεως που Εταιρείες Κολοσσοί έχουν επενδύσει τα χρήματά τους για να μείνει ….

Ανησυχώ..

Γι αυτούς που χειροκροτούν..που θριαμβολογούν…

Όταν είναι εκπαιδευτικοί ανησυχώ περισσότερο…

Όταν είναι μαθητές και γονείς θλίβομαι βαθιά…

Υ.Γ: Για να αλλάξω λίγο το κλίμα θα πω κάτι τελευταίο. Το λαϊκό άσμα με την δημοφιλή εισαγωγή…

<< Δεν άκουσα, τι είπατε, ορίστε..

Συγγνώμη Κύριε, ποιος είστε….>>

Είναι νομίζω ο εθνικός ύμνος της Παρωδίας που ονομάζεται Τηλεκπαίδευση…

                                                 ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ