Κυριακή 5 Απριλίου 2020

ΟΞΥΜΩΡΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ..



Όταν ένα Άχρηστο και Ανεύθυνο Κράτος μιλάει συνεχώς για Ατομική Ευθύνη

Όταν η εξ αποστάσεως Διδασκαλία  είναι  Πλασματική και παρουσιάζεται ως Επιτυχία..

Όταν το υπουργείο Παιδείας μοιράζει τάμπλετ από στοκ(!) Ιδιωτικών Εταιρειών στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που τα έχουν ανάγκη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μετά θα τα  ζητήσει πίσω…

Όταν η εξ αποστάσεως Μπουρδολογία   βαφτίζεται Επικοινωνία..

Όταν η Ενημέρωση που πρέπει να λέει την Διασταυρωμένη Αλήθεια σπέρνει
 τον Τρόμο και το Φόβο για Νούμερα Τηλεθέασης..

‘Όταν η Επιστήμη  εν αγαστή συμπνοία ( με θαυμαστή συμφωνία) με την Πολιτική κάνει 
Πολιτική Στημένη και Βαρετή..

Όταν η Πληροφόρηση που πρέπει να είναι Ανεξάρτητη και Ελεύθερη κολακεύει Πολιτικούς και Κυβερνήσεις για να  σβήσουν τα χρέη της..

Όταν χειροκροτούν  τους Γιατρούς και τους Νοσηλευτές αυτοί  που τους έσπρωξαν να φύγουν και να βρουν Δουλειά στο Εξωτερικό

Όταν δυσφημούν  τις Δημόσιες Υπηρεσίες (Νοσοκομεία, Σχολεία, Υπηρεσίες)και προσπαθούν  με υπερβάλλοντα ζήλο  να τις συγχωνεύσουν  και να τις περικόψουν  και στη Δύσκολη Στιγμή τις ερωτεύονται  παράφορα…

Όταν ακούν τις παροιμίες:

Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη
Βρήκαμε τον μήνα που τρέφει τους Έντεκα
Τώρα που βρήκαμε παπά ας θάψουμε πέντε έξι

Και κάνουν  ότι δεν καταλαβαίνουν   ποια  σχέση έχουν με το σήμερα…

Όταν μένουμε  σπίτι με ένα κόμπο στο λαιμό και το παρουσιάζουμε ως ευλογία σταλμένη από το Θεό για να βρούμε  τον εαυτό μας  και να καταλάβουμε την αξία των φίλων μας  που δεν το κάναμε  ποτέ τότε που… ζούσαμε...

Όταν έχουμε πολλά να πούμε για όλα αυτά και κάνουμε πως δεν τα έχουμε ξανακούσει..

Όταν έχουμε  να προσθέσουμε χίλια Όταν και δεν μπορούμε  Πια…
                                               
                                                      ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ



Υ.Γ: Όταν διορθώνεις από το πρωί εξ αποστάσεως γραπτά  με τους μαθητές σου απόντες και μακριά..Και κανείς αυτό δεν το θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό  …Και δεν είναι…



ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, A΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου), mail: aelmeahaias@gmail.com, Ιστοσελίδα:http://aelmeahaias.wordpress.com

Πάτρα, 5/04/2020

Για την εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και τη συλλογή στατιστικών στοιχείων. Ζητήματα που προκύπτουν και η στάση μας.
Το Δ.Σ. της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας χαιρετίζει τους εκατοντάδες συναδέλφους που, παρά το υποχρεωτικό κλείσιμο του ζωντανού σχολείου, συνεχίζουμε να στηρίζουμε και να νοιαζόμαστε για τους μαθητές μας. Όχι τόσο για να κάνουμε αυτά που κάνουμε σε αυτό καθημερινά, αλλά κυρίως για την ψυχολογική και κοινωνική στήριξη, που έχουν πρωτίστως ανάγκη, αυτή τη δύσκολη περίοδο. Είμαστε πάντα έτοιμοι όταν ανοίξουν τα σχολεία να κάνουμε από κοντά τα αναγκαία και ωφέλιμα για τους μαθητές μας.
Με αφορμή, λοιπόν, οχλήσεις σε συναδέλφους από κάποιους διευθυντές σχολικών μονάδων και από κάποιους συντονιστές προς διευθυντές για τη συμπλήρωση φορμών με στοιχεία για τη μέχρι τώρα εφαρμογή της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”, αλλά και μια σειρά ερωτημάτων αρκετών συναδέλφων προς το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Προς Υπουργείο:

· Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να ζητά στοιχεία μιας μη υποχρεωτικής διαδικασίας και να επικεντρωθεί στον ρόλο του, που δεν είναι άλλος από την αληθινή στήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τα στοιχεία, που ζητά το Υπουργείο, μπορεί κάλλιστα να τα αντλήσει από τις πλατφόρμες που διατηρεί με απλούς τρόπους. Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία μπορεί να εκληφθεί εκ του πονηρού. Απαιτήσαμε με πολλαπλές ανακοινώσεις μας να προχωρήσει άμεσα στο πιο αναγκαίο μέτρο που αποτελεί η κατάργηση για φέτος των ενδοσχολικών γραπτών εξετάσεων και επιπλέον, η μείωση της ύλης για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όποτε κι αν γίνουν.

· Έχουμε τονίσει με ανακοίνωσή μας ότι υπάρχει μια σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με τη δυνατότητα πρόσβασης όλων των μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, καθώς και σύνδεσης με το διαδίκτυο. Είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να βρει τρόπο να μη μείνει κανένα παιδί εκτός της διαδικασίας αυτής, γεγονός, που αν συμβεί, θα συμβάλλει στην ακόμη μεγαλύτερη αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας. Η χαμηλή συμμετοχή των μαθητών των ΓΕΛ (και το παράτυπα αυξημένο ωράριο 8.00-16.00) στη σύγχρονη τηλε-εκπαίδευση, εκτός των άλλων, αποδεικνύει και αυτό το ζήτημα. Να παρέχει τώρα δωρεάν υπολογιστή-tablet και δωρεάν δίκτυο σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η εξαγγελία περί πιθανών δωρεών επιχειρηματιών σε υλικό και μάλιστα η απαίτηση για επιστροφή του μετά, την ίδια ώρα που δίνονται χρήματα στα μέσα για την καμπάνια «μένουμε σπίτι», αναδεικνύει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης και σε αυτόν το τομέα.

Προς στελέχη εκπαίδευσης και συντονιστές:

· Τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας να μη ζητούν από τους διευθυντές τη συμπλήρωση τέτοιων στοιχείων.

· Οι συντονιστές να μη ζητούν από τους διευθυντές κανενός είδους στοιχείο, καθώς αυτό δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές τους.

· Αποτελεί παρατυπία κάποιοι συντονιστές να ζητούν στοιχεία που δεν προβλέπονται ούτε στη φόρμα του Υπουργείου, χρησιμοποιώντας τη ως μοχλό πίεσης προς τους συναδέλφους.

Προς Διευθυντές:

· Καλούμε τους διευθυντές να τονίζουν στους συναδέλφους τη μη υποχρεωτικότητα της τηλε-εκπαίδευσης.

· Όταν ζητάνε στοιχεία από τους συναδέλφους να το κάνουν με δόκιμο τρόπο και να τα χρησιμοποιήσουν μόνο για την εξυπηρέτηση του σχολείου τους (πρόγραμμα μαθημάτων, επικοινωνία με μαθητές κλπ.)

·Να μην πιέζονται ούτε με τη σειρά τους να πιέζουν για την ταυτόχρονη υλοποίηση της σύγχρονης και ασύγχρονης . Είναι προφανές (με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου) ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο θεωρούν πιο πρόσφορη, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει και αυτό εάν οι ίδιοι το θέλουν. Όπως για παράδειγμα: επικοινωνία και συνεργασία με τους μαθητές τους μέσω e-mail, χρήση του ιστολογίου της σχολικής τους μονάδας, τις πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, skype, τηλέφωνα, ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα και άλλους τρόπους, που ενδέχεται να έχουν εφαρμόσει με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείο και τον τόπο λειτουργίας του.

· Σεβόμενοι τις κατακτήσεις μας και τα δικαιώματά μας δεν προγραμματίζουμε μαθήματα σύγχρονης εκπαίδευσης τα Σαββατοκύριακα και εξυπακούεται ούτε στις διακοπές του Πάσχα. Επιπλέον τα τηλέφωνα και mail από κάποιους ακατάλληλες ώρες δεν τιμούν κανέναν.

Προς συναδέλφους:

· Καλούμε τους συναδέλφους να μη συμπληρώνουν τέτοιου είδους φόρμες, από όπου και αν προέρχονται, και να συνεχίσουν να επιτελούν, με όποιον πρόσφορο τρόπο αυτοί θεωρούν, το κοινωνικό, αλληλέγγυο, παιδαγωγικό τους ρόλο.

· Να ενισχύσουμε τη συναδελφική μας στάση αυτήν τη περίοδο. Να συζητήσουμε μεταξύ μας και, αν θέλουμε, μπορούμε να κουβεντιάσουμε ως σύλλογοι στα σχολεία μας. Όχι για να αποφασίσουμε ζητήματα (άλλωστε αυτό δεν μπορεί να γίνει), αλλά για να λειτουργήσουμε ως κοινότητα μαζί με τους μαθητές μας. Να ακούσουμε τα προβλήματά τους και να δούμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε. Η επόμενη μέρα, που προδιαγράφεται δύσκολη, πρέπει να μας βρει ενωμένους και όχι διαιρεμένους.

· Συμπαραστεκόμαστε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως πράξαμε σε όλη τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, όπου σταθήκαμε όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης.

Σε κάθε περίπτωση, καλούμε όλους τους/τις συναδέλφους, διευθυντές/-ριες, υποδιευθυντές/-ριες και εκπαιδευτικούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όσο αφορά σε προφορικές εντολές «καλοθελητών», να κινούνται με βάση τις επίσημες οδηγίες και να επικοινωνούν με το σωματείο για οποιαδήποτε παραβίαση παιδαγωγικών ή συνδικαλιστικών μας θέσεων. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να εκμεταλλευτεί την κρίσιμη αυτή συγκυρία για να προωθήσει αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

Για το Δ. Σ.
Ο Πρόεδρος                                                                                   Ο Γεν. Γραμματέας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου