Τρίτη 21 Απριλίου 2020

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΦΡΑΟΥΛΑ...



Μου αρέσει να προκαλώ την τύχη μου!! Όχι από γενναιότητα βέβαια..Από απερισκεψία, από επιπολαιότητα και από πλήξη..Κυρίως από πλήξη… Εν μέσω καραντίνας λοιπόν μαρμελάδα φράουλα..Για πρώτη φορά στη ζωή μου..Γιατί είναι γνωστό τοῖς πᾶσι ότι νοικοκυρά δε με λες..Δεν το έχω δηλαδή με τη ζαχαροπλαστική κυρίως και ..ευτυχώς..Γιατί μια αδυναμία στην βρῶσιν και οὐχί στην πόσιν σαφῶς  με διακρίνει και φαίνεται. Τώρα… Εν μέσω συνετών φωνών που διατυμπανίζουν με όλους τους τρόπους την επιτακτική ανάγκη της άσκησης και της αποχής από τις γευστικές περιπέτειες παντός είδους, εγώ ένιωσα την επιτακτική ανάγκη για μαρμελάδα φράουλα, μια και είχα άφθονες στο αγαπητό ψυγείο μου..Η συνταγή από αγαπημένο χέρι και το θαύμα έγινε!!!Δεν έχω δοκιμάσει γευστικότερη, είπε ο γιος μου!!! Ένα ποίημα..συμφώνησα εγώ..Η ζωή χρειάζεται την ποίηση γενικά..Σε όλες τις μορφές και τα χρώματα..Εκτός από την υπακοή και τη σύνεση, χρειάζεται και την τρέλα.. Δεν μπορούμε πάντα να υποτασσόμαστε σε κανόνες ακόμα και αν είναι για το καλό μας, για την υγεία μας και  την σωματική μας αρμονία …Πολλά δε λες για μια μαρμελάδα φράουλα; Θα μου πείτε..Γενικώς λέω πολλά..Βρίσκω ανόητο να μετράς τις κουβέντες σου και η σιωπή όχι δεν είναι χρυσός..Συνήθως είναι φυγή, εγωισμός, αδιαφορία..Το αίσθημα της κάθε μέρας πρέπει να αποτυπώνεται..Κι εγώ αυτό κάνω σήμερα..Γιατί έφτιαξα κάτι με πολύ χρώμα και γεύση που έχω ανάγκη στη ζωή μου..
                                                              ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ


Υ.Γ: Δεν το έχω με την μαγειρική  αλλά λατρεύω τα βιβλία με ‘’ γεύσεις’’..Ένα από τα αγαπημένα μου η Λωξάνδρα της Μαρίας Ιορδανίδου..Έχω ξαναμιλήσει γι αυτό..Δεν πειράζει..Δύσκολα τελειώνω με ό,τι αγαπώ..που λέει και ο Άσιμος..

Ο Κώστας Ακρίβος γράφει για τη «Λωξάντρα»:<< Ίσως να πρόκειται για το πιο «νόστιμο» βιβλίο της νεότερης ελληνικής λογοτεχνίας. Οι 247 σελίδες του μοσχοβολούν αρώματα και γεύσεις από εδέσματα, τόπους και συνήθειες της Ανατολής. Της Κωνσταντινούπολης, συγκεκριμένα της πολυαγαπημένης Πόλης. Γιατί εκεί, στα τέλη του 19ου αιώνα ζει η Λωξάντρα που γίνεται πρωταγωνίστρια του βιβλίου και της ζωής. Πότε παίρνοντας δυναμικές πρωτοβουλίες, πότε κάνοντας κινήσεις ελιγμού και τακτικής στην καθημερινότητά της και πότε κρατώντας ισορροπίες ανάμεσα σε Έλληνες και Τούρκους, η δυναμική αυτή γυναίκα γίνεται ένα εμβληματικό πρόσωπο. Κέντρο της ψυχής της είναι η αλληλεγγύη. Κέντρο όμως του μικρόκοσμου που την περιβάλλει, η κουζίνα της. Εδώ, ανάμεσα σε τσουκάλια και τεντζερέδες, σε γουδιά και χερόμυλους, η Λωξάντρα θα αποδειχτεί άφταστη μαγείρισσα. Ετοιμάζει του κόσμου τις λιχουδιές: από τα πιο απλά γλυκά ως τις πιο απαιτητικές γαστρονομικές γεύσεις. Πεντανόστιμες όλες πάντα. Το μυστικό της; Η κρυφή της συνταγή; Το μυστικό της μπαχάρι; Η αγάπη. Γιατί η Λωξάντρα είναι μια γυναίκα που τα λόγια, οι κινήσεις της και η μορφή της αναδίδουν το ωραιότερο άρωμα του κόσμου: την τέχνη να έχεις ανοιχτή την αγκαλιά σου.>>


Εν μέσω καραντίνας λοιπόν ασκηθεἰτε να ανοίγετε την αγκαλιά σας σε αυτούς που αγαπάτε..Και σας αγαπούν..Είναι οι μόνοι που αξίζουν τον κόπο…
                                                    
                                                              ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

Y.Γ2: Μια και  σήμερα είναι η επέτειος του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου του  1967 ενάντια στη Δημοκρατία, δυο λόγια: Οι περιορισμοί στις ελευθερίες και στα δικαιώματα των ανθρώπων από την κρατική εξουσία πρέπει να είναι συνετοί, λογικοί και απόλυτα  εξηγημένοι ως προς το σκοπό και το επιθυμητό τους αποτέλεσμα προς όφελος των πολιτών..Οι ακρότητες από όργανα της τάξης που σημειώθηκαν κατά τόπους  με άλλοθι την επιβολή της καραντίνας είναι καταδικαστέες..Η Δημοκρατία είναι η υπέρτατη αξία και  δεν την διαπραγματευόμαστε ούτε θα την αφήσουμε άκριτα στα χέρια κάποιων –λίγων  που ονειρεύονται πολίτες στοιχημένους πίσω  από  ό,τι κάθε φορά πρεσβεύουν.. Το μέτρο πάντων πρέπει να είναι ο πολίτης, η ασφάλειά του και οι ανάγκες του..Το λέω αυτό  με κάθε επίγνωση και αντιλαμβανόμενη πλήρως την ανάγκη να μείνουμε σπίτι μας και να προστατέψουμε τον εαυτό μας και τους άλλους..Οποιαδήποτε όμως προσπάθεια στο μέλλον για χειραγώγηση των πολιτών από τα ΜΜΕ και άλλους ..πρόθυμους συγγενείς…. πρέπει να μας βρουν όλους απέναντι..





2 σχόλια: