Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

MARCUS DU SAUTOY: Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ( Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ -Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ)


O  γιος  μου που λατρεύει τα μαθηματικά, από την πενταήμερη στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στα άλλα που αγόρασε από την υπέροχη αυτή πόλη, μια κούπα του ΠΑΟΚ αφιερωμένη στον Παοκτσή μας που χάσαμε , δυο γευστικότατα τσουρέκια Τερκενλής με μαύρη και άσπρη σοκολάτα, παραγγελία δική μου, μαγνητάκια και διάφορα άλλα μικροπράγματα , με υπερηφάνεια μου έδειξε το βιβλίο του MARCUS DU SAUTOY : Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ (Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ –Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ). Εγώ από παιδί μισούσα τα μαθηματικά .Καθημερινά ευχόμουν να ξυπνήσω σε έναν πλανήτη που θα έχουν εξαφανιστεί η αριθμοί χωρίς την παραμικρή ελπίδα επιστροφής τους. Έλα όμως που η ζωή αλλιώς τα έφερε!! Μέσα από το παιδί μου αγάπησα ό,τι πιο πολύ μισούσα. Όχι γιατί ξαφνικά έγινα έξυπνη και τα κατάλαβα. Το ίδιο τούβλο παραμένω με μια διαφορά. Έμαθα να βλέπω συναίσθημα στους αριθμούς και να χειροκροτώ την διαφορετική ματιά  της κάθε ευτυχίας από όπου και αν αυτή πηγάζει. Και για το παιδί μου πηγάζει από τους αριθμούς. Άλλωστε οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι είχαν μια ιδιαίτερη αγάπη στα μαθηματικά και, ακόμα χειρότερα ,στην Γεωμετρία. Λέγεται ότι ο Πλάτων είχε βάλει στην είσοδο της σχολής του μια πλάκα που έγραφε: ΑΓΕΩΜΕΤΡΗΤΟΣ ΜΗΔΕΙΣ ΕΙΣΙΤΩ που σημαίνει: Κανείς να μην μπει που δεν γνωρίζει Γεωμετρία!!! Εγώ, εννοείται, ούτε απ΄ έξω δεν θα πέρναγα.. Με αφορμή λοιπόν αυτό το βιβλίο με τον τόσο περίεργο τίτλο και δευτερόλεπτα ξεφυλλίζοντάς το, το μάτι μου έπεσε στη λέξη, ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ. Τα  μαθηματικά είναι συμμετρία, οι αριθμοί την υπηρετούν και αυτή υπάρχει παντού στη φύση. Όλο το σύμπαν , ο Θεός , ο Έρωτας , ο Άνθρωπος αλλά και τα πιο μικρά όντα στον κόσμο, (π.χ οι τυφλές μέλισσες που από ένστικτο έλκονται από τα  λουλούδια που η ομορφιά τους έχει συμμετρία είτε σχήματος είτε αρώματος είτε άλλη που εμείς δεν βλέπουμε ), όλο το σύμπαν , επαναλαμβάνω, υπηρετεί τη ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ… Για τον καθένα είναι διαφορετική, αλλά την ψάχνουμε όλοι. Στους φίλους μας, στον έρωτα, στην οικογένειά μας , στην ζωή μας. Για μένα συμμετρία είναι να αγαπάς χωρίς να υποκρίνεσαι .Η κάθε είδους υποκρισία διαταράσσει τη συμμετρία. Η πίστη στο Θεό υπηρετεί τη συμμετρία γιατί δίπλα στον εγωισμό που όλοι διαθέτουμε, φανερώνει ταπεινότητα και ανιδιοτέλεια. Πιστεύεις ακόμα κι αν δεν είσαι σίγουρος ότι ο δικός σου τρόπος είναι ο σωστός  κάθε φορά για να τη δείξεις. Αλλά και ό,τι μας δίνει χαρά αλλά και πόνο είναι συμμετρία. Γιατί συχνά ο πόνος είναι δάσκαλος και εμπνευστής και εξομολόγος. Συμμετρία, όμως, δεν σημαίνει τελειότητα αλλά είναι μόνο μια προϋπόθεσή της. Άκρως απαραίτητη μάλιστα για να χαρακτηρίσεις κάτι τέλειο. Υποκειμενικά ή Αντικειμενικά ; Δεν έχω απάντηση στην ερώτηση. Αλλά και η αδυναμία απάντησης είναι συχνά ένας τρόπος να απαντήσεις..Τέλος πάντων.. Ένα ωραίο τραγούδι, μια μελωδία επενδυμένη σε στίχους που πηγάζουν από την καρδιά του ανθρώπου, είναι συμμετρία… Για του λόγου το αληθές, συμμετρία είναι οι στίχοι…
Στίχοι:   Μουσική: Νίκος Ζούδιαρης
Ερμηνεία:
http://www.stixoi.info/skin/images/functions/lp.png
http://www.stixoi.info/skin/images/misc/youtube.gif

Δεν πετάει φτερό στο πέλαγο
Και μαντάτο απ’ την Αθήνα
Τι να θυμηθώ απ’ τα μάτια σου
Που `χω να τα δω ένα μήνα

Στ’ άγρια σοκάκια της ψυχής
Ψάχνω μα δε σ’ ανταμώνω
Α να κοιμηθώ να σ’ ονειρευτώ
Που με ξέχασες και λιώνω

Ούτε που σαλεύει το νερό
Ούτε μου μιλούν οι γλάροι
Μου άργησες πολύ, πες μου πως θα `ρθεις
Πριν να σβήσουνε οι φάροι
ΣΥMΜΕΤΡΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΣΤΙΧΩΝ ΜΕΛΩΔΙΑΣ: ΟΛΑ ΥΠΕΡΟΧΑ!!!
                            






Υ.Γ: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 7ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, ΤΗΝ Κ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ ΝΤΙΝΑ, ΤΟΝ Κ. ΔΕΛΑΚΑ ΛΕΩΝΙΔΑ, ΤΗΝ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Κ. ΑΝΤΩΝΑΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΧΑΡΙΣΑΝΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΑΨΟΓΑ!!!:!
                                                                             ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου