Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021

ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ....109 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ...............

 


ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ   2021            (109 ΧΡΟ ΝΙΑ ΜΕΤΑ ….)                   

 

ΔΙΚΟ ΜΟΥ

 

Μαζεύτηκαν οι εκπαιδευτικοί

Να δουν της Κεραμέως τα παιδιά

Τον σύμβουλο της σχολικής ζωής και τα μικρά του αδέλφια

Τον ΧΙ τον Ψι και τον Ωμέγα

Που πρώτη φορά εις το Γυμνάσιο

Θα τους ανακηρύξουν παμψηφεί

(Αλλιώς θα παν πειθαρχικό με τις γνωστές κυρώσεις)

Ξεχωριστούς  Αρχιερεἰς της Αυτοαξιολὀγησης….

 

Τον ΧΙ  τον είπαν Μέντορα

Τους σπάνιους πρωτοδιόριστους να μεντορεύει

Να τους θυμίζει ό,τι έχουνε ξεχάσει

Τα χρόονια στη αδιοριστία που χουν χάσει

( 680 ευρώ μισθό, 27 παιδιά στην τάξη και μια αξιοπρέπεια πληγωμένη

ΑΑΑΑΑΑΑ           Και μια μάνα που

 –να  νοικοκυρευτείς—

 Όλο φωνάζει η καημένη..)

 

Τον ΨΙ  τον είπαν κάτι παραπάνω..

Συντονιστή  τον βάφτισαν αυτόν , τα χίλια ασυντόνιστα να συντονίζει

Να αναθέτει στους τεμπέληδες δουλειές , ομίλους και πλατφόρμες

(Με τα καλά τους ή και με τις φόρμες

Χωρίς αποζημίωση, εκτός ωραρίου πάντα….)

 

Αλλιώς θε να στιγματιστούν , θα μείνουν στάσιμοι για πάντα…

 

Ο  Ωμέγα πάλι,  με το σωστό και πάνσοφο κεφάλι

Αυτόν τον είπαν κάτι ανώτερο… Συντονιστή  και των συντονιστών αρχιερέα

Κουμάντο θε να κάνει στην παρέα….

Θα γράφει θα αναθέτει θα καθοδηγεί

Και σαν τη στρουθοκάμηλο θα βάζει

Το κεφαλάκι του Βαθιά  στη Γη…

 

Οι εκπαιδευτικοί ένιωθαν βέβαια

Πως ήσαν λόγια αυτά και θεατρικά

 

Αλλά  ήταν τόσα πολλά τα δικαστήρια, οι ποινές

Και οι εξαγγελίες τύπου –Θες δε Θες---

Τόσες πολλές οι γνώμες, οι απειλές

Και των δασκάλων τόσο πολύχρωμες οι οπτικές

Που αρκετοί

Ενθουσιάζονταν και επευφημούσαν

(πρέπει να φαίνονται χαρούμενοι αλλιώς θα  τους……)

μ’ λο πού βέβαια ξευραν τί ξιζαν ατά,
τί κούφια λόγια
σανε ατές μαλακίες…..

                                            ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 ΥΓ: ΦΟΒΑΜΑΙ  ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

         ΕΛΠΙΖΩ ΟΜΩΣ .......


ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ  1912 Κ.Π ΚΑΒΑΦΗΣ
Μαζεύθηκαν ο λεξανδρινοι
νά δο
ν τς Κλεοπάτρας τά παιδιά,
τόν Καισαρίωνα, καί τά μικρά του
δέρφια,
λέξανδρο καί Πτολεμαο, πού πρώτη
φορά τά βγάζαν
ξω στό Γυμνάσιο,
κε νά τά κηρύξουν βασιλες,
μές στή λαμπρή παράταξι τ
ν στρατιωτν.

λέξανδρος – τόν επαν βασιλέα
τ
ς ρμενίας, τς Μηδίας, καί τν Πάρθων.
Πτολεμαος – τόν επαν βασιλέα
τ
ς Κιλικίας, τς Συρίας, καί τς Φοινίκης.
Καισαρίων στέκονταν πιό μπροστά,
ντυμένος σέ μετάξι τριανταφυλλί,
στό στήθος του
νθοδέσμη πό ακίνθους,
ζώνη του διπλή σειρά σαπφείρων κι μεθύστων,
δεμένα τά ποδήματά του μ’
σπρες
κορδέλλες κεντημένες μέ ροδόχροα μαργαριτάρια.
Α
τόν τόν επαν πιότερο πό τούς μικρούς,
α
τόν τόν επαν Βασιλέα των Βασιλέων.

Ο
λεξανδρινοί νοιωθαν βέβαια
πού
σαν λόγια ατά καί θεατρικά.

λλά μέρα τανε ζεστή καί ποιητική,
ορανός να γαλάζιο νοιχτό,
τό
λεξανδρινό Γυμνάσιο να
θριαμβικό κατόρθωμα τ
ς τέχνης,
τ
ν αλικν πολυτέλεια κτακτη,
Καισαρίων λο χάρις κ’ μορφιά
ς Κλεοπάτρας υός, αμα τν Λαγιδν)∙
κ’ ο
λεξανδρινοί τρεχαν πιά στήν ορτή,
κ’
νθουσιάζονταν, κ’ πευφημοσαν
λληνικά, κ’ αγυπτιακά, καί ποιοί βραίικα,
γοητευμένοι μέ τ’
ραο θέαμα –
μ’
λο πού βέβαια ξευραν τί ξιζαν ατά,
τί κούφια λόγια
σανε ατές βασιλεες.

Το ποίημα Αλεξανδρινοί Βασιλείς, με το οποίο ο Καβάφης αναδεικνύει τη ματαιότητα της φιλοδοξίας, αναφέρεται στην τελετή των «δωρεών» που διοργάνωσε το 34 π.Χ. η Κλεοπάτρα με τον Αντώνιο για να μοιράσουν στα παιδιά της Κλεοπάτρας, και στην ίδια, τα εδάφη που είχε κατακτήσει ο Μέγας Αλέξανδρος και τα οποία σχεδίαζαν, χωρίς να το έχουν ακόμη καταφέρει, να τα κατακτήσουν εκ νέου ο Αντώνιος με την Κλεοπάτρα….

Ο ποιητής χρησιμοποιεί εδώ την ιστορία της Κλεοπάτρας για να τονίσει την αρνητική πλευρά της πολιτικής, με τη βασίλισσα της Αιγύπτου να αποτελεί το παράδειγμα του ηγέτη που βάζει τις δικές του επιδιώξεις και φιλοδοξίες πάνω από το καλό της πατρίδας και των πολιτών του. Η Κλεοπάτρα σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το κύρος της και να δημιουργήσει εντυπώσεις στους αντιπάλους της προχωρά σε μια ανούσια τελετή, μοιράζοντας στα παιδιά της εδάφη που δεν της ανήκουν. Η προσπάθειά της βέβαια δεν έπεισε τους κατοίκους της Αλεξάνδρειας, αλλά αυτό δεν της δημιούργησε κάποιο πρόβλημα καθώς η Αλεξάνδρεια είναι μια πολυπολιτισμική πολιτεία, της οποίας οι πολίτες δεν έχουν κοινή συνείδηση εθνικής ταυτότητας και δεν μπαίνουν στη διαδικασία μιας κοινής αντίδρασης, αντιθέτως παρατηρούν αδιάφορα όσα γίνονται στην πόλη τους αφήνοντας ελεύθερη την Κλεοπάτρα να κάνει ό,τι θέλει…(ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου