Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

ΑΛΚΗΣ ΑΛΚΑΙΟΣ ..









Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΕΝΟΣ ΦΙΛΗΣΥΧΟΥ

Πώς να κοπάσει ετούτη η τρικυμία
τα κύματά της με καταζητούνε
φορούν οι φίλοι πορφυρό μανδύα
με ρούμι οι βοριάδες με κερνούνε

Στον όλμο εκεί υπνοβάτης βλαστημάει
και τρώει ένα κουλούρι σκεφτικός
έφυγε απ’ την καρδιά μου ο πανικός
και γελαστός την πόρτα μου χτυπάει

Άλογο ατίθασο μακριά με φέρνει
στων κυνηγών του χρόνου την αυλή
ο πυρετός τους την ζωή μου παίρνει
και τ’ άλογό μου τρέπει σε φυγή

Η τρικυμία ποτέ δε θα σβηστεί
για μιαν ανεξιχνίαστην αιτία
καρφώθηκα σε όμορφη εξορία
το πέλαγο καρφί μου και σφυρί

Υ.Γ: Ο Άλκης Αλκαίος  σημάδεψε με τους στίχους του τη ζωή μας..Τα ποιήματά του  που τραγουδήσαμε και θα τραγουδάμε όσο έχουμε φωνή είναι κραυγές, σιωπές και ψίθυροι μαζί. Δεν υπάρχουν. Ο ποιητής του ΕΜΠΑΡΓΚΟ με την πιρόγα του και παρά <<το κακόηθες μελάνωμα>> που του στέρησε τη ζωή είναι πάντα εδώ.



Δεν υπήρξε ποτέ φιλήσυχος με την αδιάφορη έννοια του όρου. Πλήρωσε την αγάπη του για ελευθερία με την ίδια του την υγεία. Συνελήφθη από την Χούντα και βασανίστηκε χωρίς ποτέ να ξεπεράσει τις βλάβες στο σώμα  που του προξένησαν οι βασανιστές του. Η ψυχή και το πνεύμα του όμως άντεξαν για να μας δώσουν ποιητικά διαμάντια που με την μουσική θα ταξιδεύουν στους αιώνες. Όσο υπάρχουν ευαίσθητοι άνθρωποι.

Ένας άλλος ποιητής αγαπημένος, ο Οδυσσέας Ιωάννου, στα χνάρια του Άλκη Αλκαίου, του αφιέρωσε το παρακάτω ποίημα. Είναι γραμμένο δηλαδή γι αυτόν.. Για τη δύσκολη ζωή που έζησε, τα προβλήματα της υγείας του αλλά πάνω από όλα για την αφιέρωσή του στην Τέχνη του και στον αγώνα του Ποιητή να δημιουργεί  παρά τις αντιξοότητες και τα εμπόδια. Και παρόλο που το ποίημα έχει τον προκλητικό τίτλο ΜΙΚΡΕΣ ΝΟΘΕΙΕΣ, ο Άλκης Αλκαίου δεν νόθεψε  τίποτα..Έζησε με πάθος, πόνεσε με το ίδιο πάθος και έφυγε μένοντας όρθιος. Και τρυπάει το ταβάνι…


Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
 Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου

ΜΙΚΡΕΣ ΝΟΘΕΙΕΣ 


Υ.Γ:  Γιατί αυτή η ανάρτηση; Επειδή χθες στο ταξίδι μου για Πάτρα από τη δική μου Πάργα, τα Μαγούλιανα Αρκαδίας, σε όλη τη διαδρομή, ο Άλκης Αλκαίος μου έκανε συντροφιά με τα τραγούδια του.  ( Ο Αλκαίος καταγόταν από την Πάργα και την υπεραγαπούσε. Σχετικά με την καταγωγή του ο ίδιος αναφέρει σε επιστολή του προς το Σύλλογο Παργινών Αθήνας: «Στους φίλους μου καλλιτέχνες, όταν με ρωτούν για την καταγωγή μου, απαντώ ότι ο μεν Βαγγέλης [Λιάρος] είναι γέννημα Κοκκινιώτης και θρέμμα Παργινός, ο δε Άλκης [Αλκαίος] είναι γέννημα και θρέμμα Παργινός. Την Πάργα άλλωστε “περιέχουν” όλα μου τα τραγούδια κι ας είναι μόνο ένα απ’ αυτά που την αναφέρει ρητά (είναι η “Άνοιξη της Πάργας”), γιατί επί 45 χρόνια απ’ αυτήν φεύγω και σ’ αυτήν επιστρέφω κάθε καλοκαίρι. Γιατί η Πάργα μας είναι η νιότη μου, ο έρωτάς μου, το ταξίδι μου και η Ιθάκη μου». )

Περνώντας από την διασταύρωση για Δερβινή (Κρυόβρυση Ηλείας) εκεί που τώρα  αναπαύεσαι Εσύ που τόσο αγαπούσες την Πιρόγα, σου την αφιερώνω..Όπως βλέπεις έχω φύγει αλλά δεν ξεχνώ……

 Ερωτικό ( Με μια πιρόγα ) Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
 Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Πρώτη εκτέλεση: Μανώλης Μητσιάς
 Άλλες ερμηνείες: Χαρούλα Αλεξίου Βασίλης Παπακωνσταντίνου Νότης Σφακιανάκης Βασίλης Καρράς

                                              
                                                                    
                                                                ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

2 σχόλια: