Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2018

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ...


Σαν σήμερα , 17 Νοέμβρη  του 1999 , ημέρα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου βγήκα από το μαιευτήριο κρατώντας στην αγκαλιά μου τον γιο μου. Είχε γεννηθεί πέντε μέρες νωρίτερα. Καισαρική τομή. Η τομή στην ζωή μου. Η κάθετη. Και μοναδική. Η μόνιμη. Από τότε  η μέρα σηματοδοτεί και την δική μου εξέγερση. Απέναντι στο αίσθημα της μη πληρότητας .Στο αίσθημα του μισού και του άδειου. Του ανεκπλήρωτου. Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη ,μένα η ζωή πληρώθη, για να χρησιμοποιήσω έναν στίχο της Πολυδούρη. Του το λέω. Με ευχαριστεί συνοφρυωμένος. Δεν είναι ανάγκη να μου μιλάς με στίχους , μου λέει. Ούτε  πιστεύω στις πληρότητες. Ακόμα και στα μαθηματικά , στην επιστήμη που θεωρούνται όλα πλήρη μόνο όταν αποδεικνύονται, υπάρχει το θεώρημα της μη πληρότητας. Το απέδειξε ο Κουρτ Γκέντελ το 1931.Υπάρχουν πράγματα που δεν θεωρούνται πλήρη αφού δεν αποδεικνύονται και είναι αποδεκτά μόνο ως αξίωμα. Που θα πει κάτι αυτονόητο που δεν μπορεί κανείς να αποδείξει. Και εγώ που νόμιζα ότι τα Μαθηματικά είναι η επιστήμη  της απόδειξης , μουρμουρίζω. Όχι, απαντά. Ακόμα και εκεί υπάρχουν μισές αλήθειες, πράγματα που αγνοούμε στη  βάση τους. Που τα αποδεχόμαστε χωρίς να ξέρουμε το γιατί και το πώς. Τραγικό , σκέφτομαι. Σχεδόν μεταφυσικό. Τι ναι θεός , τι μη θεός, και τι ναι ανάμεσά τους… που έλεγε και ο Ευριπίδης. Τέλος πάντων, λέω. Εσύ είσαι η δική μου πληρότητα. Και απαιτώ να το δεχτείς ως αξίωμα. Όχι μου λέει ευγενικά. Η δική σου αγάπη για μένα αποδεικνύεται κάθε μέρα. Δεν εντάσσεται στο θεώρημα της μη πληρότητας. Μπορώ να την αποδείξω. Και σύ μπορείς …μου λέει χαμογελώντας..
                                                ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

Υ.Γ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΑ ΗΛΙΑ ΜΟΥ…ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΑΝΕΧΕΣΑΙ ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου