Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ...ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΡΩΤΕΥΤΗΚΑ....


 Ο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟ ΣΤΗ ΝΟΥΒΕΛΑ .ΤΟΥ ΦΡΑΝΤΣ  ΚΑΦΚΑ

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΕΝ ΘΕΡΜΩ…

Με αφορμή τη σπουδαία θεατρική παράσταση με τίτλο Ο Καλλιτέχνης της Πείνας του Κάφκα  στο Λιθογραφείο που είχα την μεγάλη τύχη να παρακολουθήσω, δυο λόγια εν θερμώ.

Στο κέντρο ένα άκρως δυνατό κείμενο για την Τέχνη σε δύσκολους καιρούς. Αντιπνευματικούς και θορυβώδεις που αρέσκονται στην Τέχνη με όρους Τσίρκου. Κι έτσι  ο Καλλιτέχνης της Πείνας στέκεται μόνος και έρημος. Στην ψάθα του επάνω , σε ένα κλουβί, εκτεθειμένος σε ένα Κοινό αδηφάγο που επιθυμεί να τον καταβροχθίζει με τα μάτια. Για τίποτε άλλο παρά για να αποδείξει την απάτη του. Αφού ολωσδιόλου δεν πιστεύει ότι δεν τρώει στα αλήθεια για σαράντα μέρες..Τόσες μόνο το συγκινεί η Τέχνη του Καλλιτέχνη  να πεινάει..Αυτός ορκίζεται :

Δεν μου αρέσει να μιλάω

Δεν έμαθα

Παραήμουν τεμπέλης για να μάθω

Να βιάζω σκέψεις

Να τις σπρώχνω σαν τρομαγμένο κοπάδι

Στο μαντρί του συντακτικού

Η πείνα

Είναι ο δικός μου τρόπος

Να σκέφτομαι

Ή το αντίθετο

Να μην σκέφτομαι

Να είμαι….

 

Είναι ο δικός του τρόπος να υπάρχει... να είναι..Το αίσθημα..Η αλήθεια αυτού του αισθήματος που ενσαρκώνει με όλο του το είναι..Χωρίς μέσα πολυτελή και σκηνικά. Συνήθως κακοπληρωμένος, άστεγος ..Αυτός και η Τέχνη του. Εκτεθειμένος και αληθινός..Η πείνα είναι το καταφύγιό του αφού δεν του αρέσει αυτό που τρώνε όλοι..Το θέαμα που προτιμούν..Το κρέας..που φράζει το στόμα και τη σκέψη..Να μη μιλάνε , να μη σκέφτονται, να μην ακούν…

Δίπλα του χωροφύλακες παραφυλάνε..Να τον απαξιώσουν , να τον βγάλουν ψεύτη..Να πουν..Αγαπητό κοινό σας κοροϊδεύει..Τον πιάσαμε να τρώει…

Με άλλα λόγια..Να πουν..Αγαπητό κοινό Ο Καλλιτέχνης της Πείνας υπέκυψε στην ανάγκη να κάνει εκπτώσεις στην Τέχνη του ..Στην όποια ποιότητά της..Για τα φράγκα, τη δόξα και το χειροκρότημα…

Οι κριτικοί της Τέχνης του –δημοσιογράφοι--  επίσης καραδοκούν να τον αποτελειώσουν..

ΤΟΝ ρωτάνε

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Ποιο το νόημα της Τέχνης σας;

Τι μήνυμα στέλνει στο Κοινό

Για ποιο πράγμα μιλάει;;;

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ

Δεν γνωρίζω ποιο είναι το νόημα

Ποτέ δε το σκέφτηκα

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ

Κρίμα !

Η Τέχνη που δεν εμπεριέχει

Κανένα νόημα

Είναι decadente

Ακόμα κι επικίνδυνη

Πρέπει να είναι απαγορευμένη

Διότι

Η χωρίς νόημα τέχνη

Η τέχνη χωρίς σκέψη

Διαφθείρει το λαό

Αμβλύνει το αίσθημα της υπευθυνότητας

Στις αποφάσεις

και στις πράξεις του

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ

Ναι

Βέβαια

Δε θέλω

Δε θέλω

Να δικαιολογηθώ

Για τι

Αλλά τέλος πάντων

Πρέπει να σας πω ότι

Με λύπη μου

Το μόνο που ξέρω

Και

Ίσως

Κανείς άλλος δε θα μάθει

Κανείς

Δε θα καταλάβει

Κανένας ποτέ δε θα καταλάβει

Κανείς

Πόσο πολύ απλό είναι να πεινάς

Το λέω ανοιχτά

Τίποτα πιο απλό

Σας το λέω

Αν και δεν τρέφω καμιά ελπίδα

Ότι κάποιος θα πιστέψει

Κανένας δε θα πιστέψει

Δε πειράζει

Κανείς

Κανείς δε θα βρεθεί

Να πιστέψει

Γιατί

Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να πιστέψει

Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος

Και έχει κάθε δικαίωμα να είναι έτσι

Δεν έχει νόημα ν΄ αποδειχτεί τίποτα….

 

Ο κριτικός –δημοσιογράφος , μπλεγμένος πάντα στο παιχνίδι της χειραγώγησης του κοινού απαιτεί από τον Καλλιτέχνη να γίνει όμοιός του..Με όργανο την Τέχνη του να παρασύρει τους θεατές σε ένα τρόπο σκέψης ..ΣΕ ΕΝΑ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ… Που να βολεύει ……

Ο Καλλιτέχνης της Πείνας αρνείται αυτό το ρόλο …Δεν επιθυμεί καμιά ιδιότητα δασκάλου, πολιτικού διανοητή, δημαγωγού , Μεσία… Η Τέχνη του είναι απλή..Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να πιστέψει με το ζόρι..Είναι ελεύθερος να αποφασίσει..Κυρίως να αισθανθεί… Να κλάψει. Να γελάσει… Να γίνει κοινωνός αυτής της Πείνας… Μέχρι να βρει κάτι να φάει που να του αρέσει…….

Ο Επιχειρηματίας πάλι και ο διαφημιστής , όταν πέφτει η αυλαία και κλείνουν τα φώτα μετρούν  εισπράξεις..Έσοδα, δαπάνες… Με γνώμονα πάντα την τσέπη τους  συχνά  συμβουλεύουν  τον Καλλιτέχνη της Πείνας να πάψει να πεινάει..Να σηκωθεί απ΄ τη ψάθα του..Να βγει  απ΄ το κλουβί του… Να μπει στο Τσίρκο..Να φάει και να προσφέρει κρέας… Επειδή  γέρασε .... ή  δεν περνάει η μπογιά του .... η αλήθεια της Τέχνης του....

 

ΈΤΣΙ

Και όλα θα βγουν

Και θα ριχτούν σε μια χωματερή.

Όλοι θα ξεφυσήσουν με ανακούφιση.

Ένας νεαρός πάνθηρας θα μπει στο κλουβί.

Και από ΄δω και πέρα ένα άγριο θηρίο θα ζει στο κλουβί.

Σ΄ αυτό θα φέρουν κρέας

Που θ΄ αρμόζει στο γούστο του

Και δε θα του λείπει η χαμένη του ελευθερία

Γιατί το ευγενικό κορμί του θηρίου

Προικισμένο με άφθονη ζωτικότητα

Εμπεριέχει την ίδια του την ελευθερία

Ναι

Η ελευθερία του κτήνους στα σαγόνια του

Η χαρά της ύπαρξης

Αχνίζει από το

Ορθάνοιχτο στόμα του

Δεν είναι εύκολο για κανέναν

να σταθεί κοντά στο κλουβί

κοντά στο κτήνος

κοντά σε τόση ελευθερία και τόση χαρά της ζωής!

Αλλά ο κόσμος θα ξεπεράσει τον εαυτό του

Θα πλησιάσει κοντά

Θα περιβάλει το κλουβί

Μ΄ ένα κύκλο σφιχτό

Και ποτέ δε θα κουνηθεί ξανά….


Ο Καλλιτέχνης της Πείνας μένει μόνος...Το κοινό ακολουθεί το θηρίο του θεάματος που τρώει και προσφέρει κρέας...Μέχρι να γίνει και το ίδιο βορά του θηρίου...

 

Ερωτεύτηκα αυτή την παράσταση..Τους υπέροχους συντελεστές ..Πιο πολύ ερωτεύτηκα τον Καλλιτέχνη της Πείνας……

                                                        ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 

 

 


Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2021

ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ....109 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ...............

 


ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ   2021            (109 ΧΡΟ ΝΙΑ ΜΕΤΑ ….)                   

 

ΔΙΚΟ ΜΟΥ

 

Μαζεύτηκαν οι εκπαιδευτικοί

Να δουν της Κεραμέως τα παιδιά

Τον σύμβουλο της σχολικής ζωής και τα μικρά του αδέλφια

Τον ΧΙ τον Ψι και τον Ωμέγα

Που πρώτη φορά εις το Γυμνάσιο

Θα τους ανακηρύξουν παμψηφεί

(Αλλιώς θα παν πειθαρχικό με τις γνωστές κυρώσεις)

Ξεχωριστούς  Αρχιερεἰς της Αυτοαξιολὀγησης….

 

Τον ΧΙ  τον είπαν Μέντορα

Τους σπάνιους πρωτοδιόριστους να μεντορεύει

Να τους θυμίζει ό,τι έχουνε ξεχάσει

Τα χρόονια στη αδιοριστία που χουν χάσει

( 680 ευρώ μισθό, 27 παιδιά στην τάξη και μια αξιοπρέπεια πληγωμένη

ΑΑΑΑΑΑΑ           Και μια μάνα που

 –να  νοικοκυρευτείς—

 Όλο φωνάζει η καημένη..)

 

Τον ΨΙ  τον είπαν κάτι παραπάνω..

Συντονιστή  τον βάφτισαν αυτόν , τα χίλια ασυντόνιστα να συντονίζει

Να αναθέτει στους τεμπέληδες δουλειές , ομίλους και πλατφόρμες

(Με τα καλά τους ή και με τις φόρμες

Χωρίς αποζημίωση, εκτός ωραρίου πάντα….)

 

Αλλιώς θε να στιγματιστούν , θα μείνουν στάσιμοι για πάντα…

 

Ο  Ωμέγα πάλι,  με το σωστό και πάνσοφο κεφάλι

Αυτόν τον είπαν κάτι ανώτερο… Συντονιστή  και των συντονιστών αρχιερέα

Κουμάντο θε να κάνει στην παρέα….

Θα γράφει θα αναθέτει θα καθοδηγεί

Και σαν τη στρουθοκάμηλο θα βάζει

Το κεφαλάκι του Βαθιά  στη Γη…

 

Οι εκπαιδευτικοί ένιωθαν βέβαια

Πως ήσαν λόγια αυτά και θεατρικά

 

Αλλά  ήταν τόσα πολλά τα δικαστήρια, οι ποινές

Και οι εξαγγελίες τύπου –Θες δε Θες---

Τόσες πολλές οι γνώμες, οι απειλές

Και των δασκάλων τόσο πολύχρωμες οι οπτικές

Που αρκετοί

Ενθουσιάζονταν και επευφημούσαν

(πρέπει να φαίνονται χαρούμενοι αλλιώς θα  τους……)

μ’ λο πού βέβαια ξευραν τί ξιζαν ατά,
τί κούφια λόγια
σανε ατές μαλακίες…..

                                            ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 ΥΓ: ΦΟΒΑΜΑΙ  ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

         ΕΛΠΙΖΩ ΟΜΩΣ .......


ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΙ ΒΑΣΙΛΕΙΣ  1912 Κ.Π ΚΑΒΑΦΗΣ
Μαζεύθηκαν ο λεξανδρινοι
νά δο
ν τς Κλεοπάτρας τά παιδιά,
τόν Καισαρίωνα, καί τά μικρά του
δέρφια,
λέξανδρο καί Πτολεμαο, πού πρώτη
φορά τά βγάζαν
ξω στό Γυμνάσιο,
κε νά τά κηρύξουν βασιλες,
μές στή λαμπρή παράταξι τ
ν στρατιωτν.

λέξανδρος – τόν επαν βασιλέα
τ
ς ρμενίας, τς Μηδίας, καί τν Πάρθων.
Πτολεμαος – τόν επαν βασιλέα
τ
ς Κιλικίας, τς Συρίας, καί τς Φοινίκης.
Καισαρίων στέκονταν πιό μπροστά,
ντυμένος σέ μετάξι τριανταφυλλί,
στό στήθος του
νθοδέσμη πό ακίνθους,
ζώνη του διπλή σειρά σαπφείρων κι μεθύστων,
δεμένα τά ποδήματά του μ’
σπρες
κορδέλλες κεντημένες μέ ροδόχροα μαργαριτάρια.
Α
τόν τόν επαν πιότερο πό τούς μικρούς,
α
τόν τόν επαν Βασιλέα των Βασιλέων.

Ο
λεξανδρινοί νοιωθαν βέβαια
πού
σαν λόγια ατά καί θεατρικά.

λλά μέρα τανε ζεστή καί ποιητική,
ορανός να γαλάζιο νοιχτό,
τό
λεξανδρινό Γυμνάσιο να
θριαμβικό κατόρθωμα τ
ς τέχνης,
τ
ν αλικν πολυτέλεια κτακτη,
Καισαρίων λο χάρις κ’ μορφιά
ς Κλεοπάτρας υός, αμα τν Λαγιδν)∙
κ’ ο
λεξανδρινοί τρεχαν πιά στήν ορτή,
κ’
νθουσιάζονταν, κ’ πευφημοσαν
λληνικά, κ’ αγυπτιακά, καί ποιοί βραίικα,
γοητευμένοι μέ τ’
ραο θέαμα –
μ’
λο πού βέβαια ξευραν τί ξιζαν ατά,
τί κούφια λόγια
σανε ατές βασιλεες.

Το ποίημα Αλεξανδρινοί Βασιλείς, με το οποίο ο Καβάφης αναδεικνύει τη ματαιότητα της φιλοδοξίας, αναφέρεται στην τελετή των «δωρεών» που διοργάνωσε το 34 π.Χ. η Κλεοπάτρα με τον Αντώνιο για να μοιράσουν στα παιδιά της Κλεοπάτρας, και στην ίδια, τα εδάφη που είχε κατακτήσει ο Μέγας Αλέξανδρος και τα οποία σχεδίαζαν, χωρίς να το έχουν ακόμη καταφέρει, να τα κατακτήσουν εκ νέου ο Αντώνιος με την Κλεοπάτρα….

Ο ποιητής χρησιμοποιεί εδώ την ιστορία της Κλεοπάτρας για να τονίσει την αρνητική πλευρά της πολιτικής, με τη βασίλισσα της Αιγύπτου να αποτελεί το παράδειγμα του ηγέτη που βάζει τις δικές του επιδιώξεις και φιλοδοξίες πάνω από το καλό της πατρίδας και των πολιτών του. Η Κλεοπάτρα σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το κύρος της και να δημιουργήσει εντυπώσεις στους αντιπάλους της προχωρά σε μια ανούσια τελετή, μοιράζοντας στα παιδιά της εδάφη που δεν της ανήκουν. Η προσπάθειά της βέβαια δεν έπεισε τους κατοίκους της Αλεξάνδρειας, αλλά αυτό δεν της δημιούργησε κάποιο πρόβλημα καθώς η Αλεξάνδρεια είναι μια πολυπολιτισμική πολιτεία, της οποίας οι πολίτες δεν έχουν κοινή συνείδηση εθνικής ταυτότητας και δεν μπαίνουν στη διαδικασία μιας κοινής αντίδρασης, αντιθέτως παρατηρούν αδιάφορα όσα γίνονται στην πόλη τους αφήνοντας ελεύθερη την Κλεοπάτρα να κάνει ό,τι θέλει…(ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)

 

 

 

IMAGINE .....

IMAGINE   : ΔΥΟ (ΚΑΙ ΒΆΛΕ ) ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ

Imagine

 

ΤΖΟΝ ΛΕΝΟΝ (1941—1980)

 

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us, only sky

Imagine all the people
Livin' for today
Ah

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion, too

Imagine all the people
Livin' life in peace
You

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man

Imagine all the people
Sharing all the world
You

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one

 

Φαντάσου

 

Τζον Λένον

 

Φαντάσου πως δεν υπάρχει παράδεισος
Imagine there's no heaven

Είναι εύκολο αν προσπαθήσεις
It's easy if you try

Δεν υπάρχει κόλαση από κάτω μας
No hell below us

Απο πανω μας μονο ο ουρανος
Above us, only sky

Φαντάσου όλοι οι άνθρωποι
Imagine all the people

Ζω για σήμερα
Livin' for today

Αχ
Ah

Φανταστείτε ότι δεν υπάρχουν χώρες
Imagine there's no countries

Δεν είναι δύσκολο να το κάνεις
It isn't hard to do

Τίποτα για να σκοτώσει ή να πεθάνει για
Nothing to kill or die for

Και καμιά θρησκεία, επίσης
And no religion, too

Φαντάσου όλοι οι άνθρωποι
Imagine all the people

Ζήστε τη ζωή με ειρήνη
Livin' life in peace

Εσείς
You

Μπορείς να πεις ότι είμαι ονειροπόλος
You may say I'm a dreamer

Αλλά δεν είμαι ο μόνος
But I'm not the only one

Ελπίζω να έρθεις μαζί μας μια μέρα
I hope someday you'll join us

Και ο κόσμος θα είναι ένας
And the world will be as one

Φανταστείτε ότι δεν υπάρχουν περιουσίες
Imagine no possessions

αναρωτιεμαι αν μπορεις
I wonder if you can

Δεν χρειάζεται απληστία ή πείνα
No need for greed or hunger

Μια αδελφότητα ανθρώπων
A brotherhood of man

Φαντάσου όλοι οι άνθρωποι
Imagine all the people

Μοιράζονται όλο τον κόσμο
Sharing all the world

Εσείς
You

Μπορείς να πεις ότι είμαι ονειροπόλος
You may say I'm a dreamer

Αλλά δεν είμαι ο μόνος
But I'm not the only one

Ελπίζω να έρθεις μαζί μας μια μέρα
I hope someday you'll join us

Και ο κόσμος θα ζήσει ως ένας
And the world will live as one

 

ΥΓ: Υπάρχουν, όπως είπα και στον τίτλο αυτής της ανάρτησης, πολλές οπτικές και αναγνώσεις ενός κειμένου.. Εξαρτώνται πάντα από το ποιον αλλά και το ποσόν (για να μιλήσω με όρους αρχαίας τραγωδίας) αυτών που έχεις στο κεφάλι σου..Κυρίως στην καρδιά σου…

 Α τρόπος:  Ένα απαράδεκτο τραγούδι… Μιλά  για κατάργηση των Ιερών και των Οσίων… Ακούς εκεί να μην υπάρχουν θρησκείες… Έθνη… Κράτη… Όλοι ίσοι..Στο πυρ το εξώτερον…..

Β τρόπος: Είναι ένα τραγούδι εμβληματικό τόσο ως προς τη μελωδία όσο και ως προς τους στίχους..Μια κραυγή διαμαρτυρίας για το ψυχροπολεμικό κλίμα ανάμεσα στις υπερδυνάμεις της εποχής που γράφτηκε (Αμερικανών και Σοβιετικών και των συμμάχων τους) ,για τους πολέμους, για την φτώχεια, τις φυλετικές διακρίσεις..Μια δήλωση Πίστης στην ισότητα των ανθρώπων ανεξάρτητα από το Είναι και το Φαίνεσθαί τους ..Μια κατάφαση στη Ζωή, στην Ειρήνη και στην Αποδοχή..Μια Συγγνώμη.. για το αίμα που χύνεται , για τα νεκρά παιδιά , για όλους τους περιθωριοποιημένους ανθρώπους στον πλανήτη… ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ..

ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΑ …ΑΛΛΑ ΨΗΦΙΖΩ ΤΟΝ 2Ο ΤΡΟΠΟ….

Και κἀτι τελευταίο… Τα ιερά και τα όσια δεν κινδυνεύουν από ανθρώπους που τραγουδάνε  αλλά από κείνους που τα χρησιμοποιούν  για να διαιωνίζουν το μίσος και την εχθρότητα ανάμεσα τους..

Και τότε μόνο έχει αξία η Πίστη σου στο Θεό..Όταν δεν σε εμποδίζει να αγαπήσεις κι εκείνον που δεν την Έχει…..ΚΑΛΗΜΕΡΑ....

                                                     ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

 

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021

ΒΕΒΑΙΩΣ ΒΕΒΑΙΩΣ ..Κα ΚΕΡΑΜΕΩΣ...

ΒΕΒΑΙΩΣ  ΒΕΒΑΙΩΣ  Κα  ΚΕΡΑΜΕΩΣ

 

Είπαμε Ψέματα πολλά, ας πούμε και μια Αλήθεια

Καθώς δεν είναι Αστείο

Απ΄ τα μαλλιά το τράβηξε κι αυτό το Εφετείο

Και ενώ όλα τα υπόλοιπα καθυστερούν στη χώρα

( να Καλυφθούνε τα Κενά, να Πληρωθούν Συντάξεις

Κι  έρχονται Πυροσβεστικά στον Άγιο άμα Τάξεις )

Το Εφετείο ορίστηκε  άμεσα !! Εδώ και Τώρα

 

Για να φανεί άλλη μια φορά  και ακόμα παραπάνω

Αυτή  που έπρεπε Τυφλή και Ελεύθερη να Μένει

Ανοιχτομάτα  γίνηκε  , πισθάγκωνα Δεμένη…….

 

Τις αποφάσεις θα κληθεί να βγάλει πριν τη Δύση

Και το Σχολειό ως Αγαθό  Δημόσιο να Σβήσει

Γιατί  το Ονειρευτήκανε να μοιάζει με Εταιρεία

Και θα το Αξιολογεί… κάθε κουτσή Μαρία

Σε Κατηγορίες θε να μπει και Σπόνσορες θα έχει

Και η καλή μας υπουργός ή ίδια!!! ..Πέρα βρέχει

Αφού για όλα τα Kακά, Ακέραιη την Ευθύνη 

Θα έχουνε οι δάσκαλοι… οι φτού κακά ! Εκείνοι

Που είναι και τεμπέληδες και καλοπληρωμένοι

Και που διορίζονται εύκολα σ΄όλη την Οικουμένη

Με ολόκληρα εξακόσια ευρώ.. Τι θέλουν οι Χαμένοι;;;;

 

Έτσι λοιπόν τελειώσανε τα Ένδικα τα Μέσα

Και θέλουν να λουφάξουμε με τα κεφάλια μέσα

Μέντορες να ορίσουμε.. συντονιστές και άλλους 

Συμβούλους μεγαλόσχημους και ψέματα να λέμε

Και σε  κουτάκια και κελιά ..τις αλήθειες μας να καίμε…

 

Σχολεία να συμπτύξουμε και τμήματα και τάξεις

Κι ας δε χωρούν  οι μαθητές ούτε να τους κοιτάξεις..

Αυτά είναι λεπτομέρειες που δεν αξιολογούνται

Στον κόσμο που ονειρεύονται όλα κοστολογούνται

Ακόμα και οι μαθητές  στο νέο το Σχολείο

 Αποτελούν Απρόσωπο και  Νέο   Εργαλείο

Που θα το Εξετάζουνε και θα το Χορηγούνε

Και θα το Αποκλείουνε και θα το Τιμωρούνε

Γιατί  η Εκπαίδευση αυτή,  η χιλιοπροδομένη

Στους Άριστους και τους καλούς είναι Προσαρμοσμένη

 

Και πήρανε Απόφαση..Η Εκπαίδευση Κοστίζει

Επιτέλους πια κουράστηκε δασκάλους να ταΐζει

Καιρός να  τους χωρίσουνε σε χίλια δέκα μέρη

Για να κοιμούνται ήσυχοι..Βασίλευε και διαίρει…

 

ΥΓ:  Θα μπορούσα να συνεχίσω έτσι….. να κοροϊδεύω την κατάσταση..Δεν θα το κάνω όμως… Εύχομαι, οι εκπαιδευτικοί,  να βρούμε τα πατήματά μας και πάλι..Σε μας στηρίζεται η πλειοψηφία των μαθητών μας..Να διαφυλάξουμε το Δημόσιο Αγαθό της Μόρφωσης.. Κυρίως για τους μη προνομιούχους..Με τη δουλειά μας , τον εθελοντισμό μας και το φιλότιμό μας.. Και όχι δια ροπάλου , όποτε και όπως  αποφασίζουν..Με αλληλεγγύη …. Το αποδείξαμε στην Πανδημία που με δικά μας μέσα..(σε δικό μας χώρο, με δικούς μας  υπολογιστές και  δεδομένα….) στηρίξαμε το δημόσιο σχολείο που από τους εκάστοτε κυβερνώντες συνήθως αφήνεται στην Τύχη του.. Και ένα τελευταίο..Εμείς οι λειτουργοί όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης έχουμε το προνόμιο να δουλεύουμε με Ανθρώπους..Τα αποτελέσματα της δουλειάς μας αξιολογούνται κάθε μέρα στην Τάξη… Καλοπροαίρετα αλλά και κακοπροαίρετα .. Η πραγματική αξιολόγησή μας όμως είναι η Εκτίμηση, η Αγάπη και ο Σεβασμός των μαθητών μας,  κυρίως αφού τελειώσει το σχολείο.. Και πιστέψτε με.. Αυτά δεν κερδίζονται με νομοθεσίες για το Θεαθήναι… από ιθύνοντες  Πόντιους Πιλάτους… με καλοπληρωμένα  δήθεν προσόντα …Αλλά με σκληρή δουλειά στις επάλξεις της Ιερής Σχολικής Αίθουσας..της Πολυαγαπημένης…..

                                                             ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ

                                           ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΤΟ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ