Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΑΤΡΑΣ...
Σύνδεσμος Φιλολόγων Περιοχής Πατρών- Ποιητική
εκδήλωση/ Αθήνα-Θεατρική παράσταση/Λέσχη Ανάγνωσης
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΑΤΡΩΝ
Πάτρα, 17 Νοεμβρίου 2017
Ανθείας 214, 26332 Πάτρα τηλ. 2610 317147,
6946800141
Αγαπητές, Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ο Σύνδεσμος
Φιλολόγων Πατρών και Ομάδα Εκπαιδευτικών του 11ου ΓΕΛ Πατρών,
σας προσκαλούν στην παρουσίαση-για πρώτη φορά στην Πάτρα- του λογοτέχνη-ποιητή
Αλέξανδρου Νικ. Βαρόπουλου, το Σάββατο, 18 Νοεμβρίου και ώρα
6:30 μ.μ. στην Αγορά Αργύρη.
Για τον ποιητή και το
έργο του θα μιλήσει ο φιλόλογος-συγγραφέας Νέμης Φελώνης. Θα
διαβαστούν ποιήματα από διάφορες ποιητικές του συλλογές από τη θεατρολόγο-φιλόλογο
Μαρία Σπυροπούλου. Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Σας γνωρίζουμε επίσης
ότι οργανώνουμε την καθιερωμένη ημερήσια εκδρομή του Συνδέσμου μας στη
χριστουγεννιάτικηΑθήνα, το Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017 για να
παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση « Ήταν όλοι τους παιδιά μου» του
Άρθουρ Μίλλερ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, στο Θέατρο «Εμπορικόν» (Σαρρή 11,
Ψυρρή), ώρα 6 μ.μ. Ερμηνεύουν:Δ. Καταλειφός,
Αλ. Σακελλαροπούλου, Γ. Βουρδαμής, Δ. Επιθυμιάδη, Κ. Βασαρδάνης.
Προγραμματίζουμε αναχώρηση
8.30, ελεύθερο χρόνο μέχρι την έναρξη της παράστασης (6μ.μ.) και επιστροφή
αμέσως μετά το τέλος της (διάρκεια παράστασης 135΄). Το κόστος της εκδρομής (
εισιτήριο για το θέατρο και έξοδα μετακίνησης) υπολογίζεται30 Ευρώ (μέγιστο
κόστος), με τη βασική προϋπόθεση ότι θα συγκεντρωθούμε 50 άτομα. Επίσης, μπορούμε
να προγραμματίσουμε, για όσους το επιθυμούν, επίσκεψη
στο Μέγαρο Μουσικής προκειμένου να περιηγηθούμε στην έκθεση
– παράσταση Van Gogh Alive με εισιτήριο ομαδικό 13 Ευρώ κατ΄άτομο.
Παρακαλούμε όσες και όσοι ενδιαφέρεστε
τόσο για τη θεατρική παράσταση, όσο και για την έκθεση Van Gogh Alive να
το δηλώσετε άμεσα στο mail του Συνδέσμου προκειμένου να
φροντίσουμε εγκαίρως και για τις κρατήσεις των θέσεων στο θέατρο και για
το θέμα της μετακίνησης. Η προκαταβολή κράτησης είναι 15 Ευρώ και
μπορείτε να δίνετε τα χρήματα στο συνάδελφοΤάκη Πέττα (8ο Λύκειο/
6936659547) και στις συναδέλφους Αντωνοπούλου Φωτεινή (6ο Λύκειο/6976835827)
καιΓιαννακοπούλου Μάρω (3ο Γυμνάσιο/6942839165 ).
Επίσης, σας ενημερώνουμε
ότι η Λέσχη Ανάγνωσης του Συνδέσμου μας ξεκινά την Κυριακή,
26 Νοεμβρίου 2017, 6.30 το απόγευμα , στο φιλόξενο χώρο του Βright Side Study Room , (Φιλοποίμενος 45), με την
παρουσίαση του βιβλίου του Ζάουμε Καμπρέ,Confiteor, εκδ.
Πόλις. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα που καταπιάνεται με τα
μεγάλα ζητήματα της ζωής - την εξουσία, τον πόνο, το κακό και την εξιλέωση, την
αγάπη και τη συγχώρεση- μέσα από τραγικά γεγονότα της Ευρωπαϊκής
Ιστορίας. Η παρουσίαση θα γίνει από τη συνάδελφο Γιώτα Ξυλιά.
Θα ακολουθήσει την
Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017, η παρουσίαση της ποιητικής
συλλογής του Αντώνη Κολλιντζογιαννάκη, Της χαμένης ομορφιάς
οδοιπόροι, εκδ. Γαβριηλίδης. Μια ποιητική συλλογή μέσα από την
οποία ο ποιητής τολμά να ελπίζει, να μην παραιτείται, να κρατά την τρέλα
της ζωής και να ανοίγεται στο ταξίδι, καλώντας μας ως συντρόφους και
συνοδοιπόρους της χαμένης ομορφιάς. Τη συλλογή θα παρουσιάσουν οι
συνάδελφοι Γιώτα Ξυλιά και Ελένη Ροδοπούλου.
Αμέσως μετά τα Χριστούγεννα,
στις συναντήσεις του Ιανουαρίου η συνάδελφος Σοφία Κωτσελένη θα
παρουσιάσει το ποιητικό έργο της Χριστίνας
Καραντώνη εστιάζοντας στην πλέον πρόσφατη συλλογή της Πάθη
συμφώνων, Οι εκδόσεις των φίλων. Μια ποιητική συλλογή
διακριτική, χαμηλόφωνη και ποιοτική που έχει τη δύναμη να εξαγνίσει στα
πάθη της γλώσσας μας, στα πάθη των συμφώνων μα και των φωνηέντων, τα πάθη των
ανθρώπων και των πραγμάτων, τα πάθη της ζωής μας. Οι ποιητές θα
μας τιμήσουν με τη φυσική τους παρουσία και θα έχουμε την ευκαιρία να
συζητήσουμε μαζί τους για το έργο τους και την ποίηση γενικότερα.
Στη συνέχεια, η συνάδελφος Νότα Μηλιώνη
θα παρουσιάσει το βιβλίο του Γκράχαμ Γκρην, Η δύναμις και η
δόξα, εκδ. Πόλις. Θεωρείται το αριστούργημα του συγγραφέα και χαίρει
της μεγαλύτερης εκτίμησης τόσο από το κοινό, όσο και από τους κριτικούς. Μιλά
για την απώλεια της πίστης και τα διλήμματα της ζωής σ' ένα Μεξικό ρημαγμένο
από τη φτώχεια, τις αρρώστιες και τον εμφύλιο πόλεμο.
Ο Σύνδεσμός μας σταθερά υποστηρίζει και
αναδεικνύει την αξιόλογη παρουσία συναδέλφων - δημιουργών στο χώρο της
λογοτεχνίας και των γραμμάτων και καλεί τους συναδέλφους να αγκαλιάσουν τις
προσπάθειες αυτές και με την παρουσία τους στις συναντήσεις της Λέσχης
Ανάγνωσης. Καλούμε επίσης τους συναδέλφους- φιλαναγνώστες να προτείνουν και να
παρουσιάσουν βιβλία που αγάπησαν και θα ήθελαν να μοιραστούν την αναγνωστική
τους εμπειρία.
Με εγκάρδιους,
συναδελφικούς χαιρετισμούς
Εκ μέρους του Δ.Σ του Συνδέσμου Φιλολόγων
Πατρών
Μαρία Ν. Ψάχου
Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων
Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων
Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017
Τρίτη 7 Νοεμβρίου 2017
ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ..
Στο ζητημα του ρατσισμου, δεν γιναμε ακομα Μισσισσιπης αλλα μαθαινουμε
γρηγορα.
Οσο ημασταν μια χωρα
εξαγωγης εργατικων χεριων, με σεμνοτυφια, επαιρομασταν πως δεν ειμαστε
ρατσιστες.
Υπαρχει κατι το ατοπο
και δυσερμηνευτο σ αυτό. Ποσο ρατσιστες θα μπορουσαμε να ειμαστε σ εκεινη τη
φαση. Δηλαδη όταν κρεμιομασταν και βαφαμε ολες τις γεφυρες της αμερικανικης
επικρατειας και πλυναμε όλα τα πιατα της αμερικανικης γαστριμαργιας, δεν μας
ενοχλουσε να κρεμιομαστε μαζι με αλλοθρησκους ουτε να ξεβγαζουμε πιατα που
σαπουνιζαν μαυρες πλυστρες. Εκει συνυπηρχαμε, στον πατο της κοινωνικης ιεραρχιας
και πιθανον να μοιραζομασταν αισθηματα αλληλεγγυης, όπως οι Καλυμνιοι
σφουγγαραδες στο Ταρπον Σπριγκς με τους μαυρους ψαραδες.
Επισης, όταν στην
γκαστερμπαϊτερ θητεια μας, καθαριζαμε τους αποπατους των Γερμανων ή φουλαραμε
τις μηχανες των εργοστασιων τους, παλι δεν μας πειραζε να το κανουμε διπλα σε
μουσουλμανους, χωρις να προσβαλλεται η θρησκευτικη μας «ανωτεροτητα» ή να
συνυπαρχουμε στη γερμανικη πρεσα με Τουρκους εργατες, χωρις να μας ερχεται
εθνικιστικη φουντωση , κι από τις δυο μεριες.
Βεβαια, όταν μεταναστευαμε
στον Αφρικανικο νοτο, οφειλαμε να σεβομαστε τις παραδοσεις του τοπου που
σουβλιζε τους μαυρους. Εξαλλου εκει, ουτε πιατα πλεναμε , ουτε αποπατους.
Ασχολουμασταν με διαμαντια.
Όταν γιναμε χωρα υποδοχης μεταναστων, την εποχη της δανεικης ευημεριας που τρεχαμε να μεταπηδησουμε σε άλλη ταξη, καλοδεχτηκαμε ένα συγκεκριμενο ειδος μεταναστων. Αυτους που εκαναν τον αγροτη να νοιωσει τσιφλικας κι αυτές που ξεσκατιζαν τον παππου και τη γιαγια, με την προϋποθεση ότι σπανια ζητουσαν τα μεροκαματα τους ή δεν τα ζητουσαν καθολου.
Όταν γιναμε χωρα υποδοχης μεταναστων, την εποχη της δανεικης ευημεριας που τρεχαμε να μεταπηδησουμε σε άλλη ταξη, καλοδεχτηκαμε ένα συγκεκριμενο ειδος μεταναστων. Αυτους που εκαναν τον αγροτη να νοιωσει τσιφλικας κι αυτές που ξεσκατιζαν τον παππου και τη γιαγια, με την προϋποθεση ότι σπανια ζητουσαν τα μεροκαματα τους ή δεν τα ζητουσαν καθολου.
Ηταν η εποχη που
βαζαμε στην πραξη τη λαϊκη ρηση, «θα γυρισει ο τροχος, να γαμησει κι ο φτωχος».
Και το εννουσαμε. Ετσι, μια μεριδα συμπατριωτων που ειχε θητευσει στο
τσατσιλικι, ασχοληθηκε με ροζ επιχειρησεις, υψηλου τζιρου και χαμηλου ρισκου,
λευκης και μαυρης σαρκος. Και παραμειναμε αντιρατσιστες, μοιραζοντας το ερωτικο
μας ταπεραμεντο με γενναιοδωρια, ανεξαρτητως χρωματος, φυλης, θρησκειας και
ιθαγενειας, ακομη και ηλικιας.
Επισης υπηρξαμε και συνεχιζουμε να ειμαστε απολυτα αντιρατσιστες με οσους ερχονται στη χωρα μας για να ζησουν το μυθο τους. Μαλιστα το παρακανουμε πολλες φορες μ αυτό το ειδος του αντιρατσισμου. Εξι μηνες το χρονο μιλαμε αποκλειστικα τη γλωσσα τους, ακομα και μεταξυ μας, και τους υπολοιπους εξι, από κεκτημενη ταχυτητα, γραφουμε μονο σε greeklish ή σε κατι σαν γκρηκλις. Και εκδηλωνουμε σεμνα τον αντιρατσισμο μας, μαζευοντας τα ξερατα και τα κατουρλια από περιοχες, οπου βορειοευρωπαιοι συνηθως ψαχνουν το μυθο τους αφου γινουν φεσι. Το παρακανουμε σε αντιρατσισμο τοσο, ώστε , σε μερη με ωραιο ηλιοβασιλεμα, για να συνεχισουμε το φιλοξενιον της φυλης δεν αφηνουμε ουτε κοτετσι για νεοδιοριστο δασκαλο, προσφεροντας με γενναιοδωρια γη και υδωρ στους αλλοδαπους συναλλαγματοφορους κυνηγους μυθων.
Επισης υπηρξαμε και συνεχιζουμε να ειμαστε απολυτα αντιρατσιστες με οσους ερχονται στη χωρα μας για να ζησουν το μυθο τους. Μαλιστα το παρακανουμε πολλες φορες μ αυτό το ειδος του αντιρατσισμου. Εξι μηνες το χρονο μιλαμε αποκλειστικα τη γλωσσα τους, ακομα και μεταξυ μας, και τους υπολοιπους εξι, από κεκτημενη ταχυτητα, γραφουμε μονο σε greeklish ή σε κατι σαν γκρηκλις. Και εκδηλωνουμε σεμνα τον αντιρατσισμο μας, μαζευοντας τα ξερατα και τα κατουρλια από περιοχες, οπου βορειοευρωπαιοι συνηθως ψαχνουν το μυθο τους αφου γινουν φεσι. Το παρακανουμε σε αντιρατσισμο τοσο, ώστε , σε μερη με ωραιο ηλιοβασιλεμα, για να συνεχισουμε το φιλοξενιον της φυλης δεν αφηνουμε ουτε κοτετσι για νεοδιοριστο δασκαλο, προσφεροντας με γενναιοδωρια γη και υδωρ στους αλλοδαπους συναλλαγματοφορους κυνηγους μυθων.
Όμως και ο
αντιρατσισμος εχει τα ορια του.
Όταν η φτωχεια και οι
πολεμοι εφεραν στην πορτα μας περισσοτερους δυστυχισμενους, ανακαλυψαμε ότι το
μαυρο χρωμα μας απωθουσε, η θρησκεια μας απειλουνταν, οι παραδοσεις μας
αλλοιωνονταν , οι αλλοδαπες ιερειες ειχαν αφροδισια, η πατριδα, μ ένα λογο,
κινδυνευε.
Ετσι, περιορισαμε το ξενιο πνευμα που μας διακατεχει από την εποχη του Δια, σε αυτους που εμπαιναν στη χωρα νομιμα, με επαρκες συναλλαγμα . Διοτι η νομιμοτητα ηταν παντα το δυνατο μας σημειο, από τα Ανωγεια μεχρι τα κατωγια και απο τα πολιτικα γραφεια μεχρι τις παραγκες των γηπεδων.
Τους αλλους προσπαθησαμε να τους πεισουμε, με στερεη επιχειρηματολογια, πετρες, ξυλα, σουγιαδες, ότι εδώ η φυλη , τα ιδανικα και οι παραδοσεις μας, θα μεινουν όλα ανοθευτα. Οτι στα σχολεια μας θα μπαινουν μονο με την επιδειξη ελληνικου διαβατηριου ή το πολύ, τουριστικης βιζας γιατι δεν ταχουμε τα ελληνικα για ξοδεμα. Κι εμεις οι αυτοχθονες τα χρησιμοποιουμε με το σταγονομετρο. Ότι σημαια να μην τολμησουν να ακουμπησουν ουτε στον παγκο της λαϊκης που πουλιουνται με 50 λεπτα , παραμονη των εθνικων εξαρσεων. Ότι στις πασαρελες των παρελασεων θα κανουμε επιδειξη μοδας, γοβας και λικνισματος, μονο εμεις, οι γνησιοι απογονοι των 300 του Λεωνιδα.
Αναπτυξαμε και ειδικα ταγματα , που χειριζονται , είναι γεγονος με καπως μπρουταλ μεθοδους , την υπερασπιση των ιδανικων της φυλης, των ΠΑΕ και του εφοπλιστικου λομπυ. Αυτό βεβαια δεν σημαινει ότι δεν εχουμε επιστρατευσει κι αλλους γνησιους πατριωτες που συνηθως, με την ιδιοτητα γονεων και κηδεμονων, μαχονται του πατριου εδαφους.
Ετσι καπως ισορροπησαμε στον ορμητικο ρου της Ιστοριας.
Ειδικα στα μπουρδελα μας, δεν αφησαμε κανενα περιθωριο νοθευσης των ιδανικων της φυλης,
Τις βαφτισαμε ολες χριστιανες κι ολες με τ ονομα Μαρια.
Ετσι, περιορισαμε το ξενιο πνευμα που μας διακατεχει από την εποχη του Δια, σε αυτους που εμπαιναν στη χωρα νομιμα, με επαρκες συναλλαγμα . Διοτι η νομιμοτητα ηταν παντα το δυνατο μας σημειο, από τα Ανωγεια μεχρι τα κατωγια και απο τα πολιτικα γραφεια μεχρι τις παραγκες των γηπεδων.
Τους αλλους προσπαθησαμε να τους πεισουμε, με στερεη επιχειρηματολογια, πετρες, ξυλα, σουγιαδες, ότι εδώ η φυλη , τα ιδανικα και οι παραδοσεις μας, θα μεινουν όλα ανοθευτα. Οτι στα σχολεια μας θα μπαινουν μονο με την επιδειξη ελληνικου διαβατηριου ή το πολύ, τουριστικης βιζας γιατι δεν ταχουμε τα ελληνικα για ξοδεμα. Κι εμεις οι αυτοχθονες τα χρησιμοποιουμε με το σταγονομετρο. Ότι σημαια να μην τολμησουν να ακουμπησουν ουτε στον παγκο της λαϊκης που πουλιουνται με 50 λεπτα , παραμονη των εθνικων εξαρσεων. Ότι στις πασαρελες των παρελασεων θα κανουμε επιδειξη μοδας, γοβας και λικνισματος, μονο εμεις, οι γνησιοι απογονοι των 300 του Λεωνιδα.
Αναπτυξαμε και ειδικα ταγματα , που χειριζονται , είναι γεγονος με καπως μπρουταλ μεθοδους , την υπερασπιση των ιδανικων της φυλης, των ΠΑΕ και του εφοπλιστικου λομπυ. Αυτό βεβαια δεν σημαινει ότι δεν εχουμε επιστρατευσει κι αλλους γνησιους πατριωτες που συνηθως, με την ιδιοτητα γονεων και κηδεμονων, μαχονται του πατριου εδαφους.
Ετσι καπως ισορροπησαμε στον ορμητικο ρου της Ιστοριας.
Ειδικα στα μπουρδελα μας, δεν αφησαμε κανενα περιθωριο νοθευσης των ιδανικων της φυλης,
Τις βαφτισαμε ολες χριστιανες κι ολες με τ ονομα Μαρια.
ΝΙΝΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Υ.Γ: Προσυπογράφω αυτό το κείμενο. Ένα κείμενο τόσο καυστικό
και αληθινό που σοκάρει τις εφησυχασμένες και νωθρές συνειδήσεις μας. Μια
γροθιά στο στομάχι της εθνικοφροσύνης τύπου Αμβρόσιου Καλαβρύτων και Άνθιμου
Θεσσαλονίκης. Και κάτι τύπων σαν τον Πέτρο Γαϊτάνο που ψέλνει τους ύμνους της Μεγάλης
Παρασκευής και δηλώνει ανερυθρίαστα ότι
του αρέσει ο τσαμπουκάς της Χρυσής Αυγής που σκοτώνει αλλοδαπούς που πουλάνε τα
πολύτιμα σιντί του στην Ομόνοια . Ένα κείμενο που λέει τα σύκα σύκα και τη
σκάφη σκάφη. Ό,τι θαυμάζω περισσότερο στη ζωή μου. Σαν πρόκες πρέπει να
καρφώνονται οι λέξεις, να μην τις παίρνει ο άνεμος, όπως λέει και ο αγαπημένος
μου Μανόλης Αναγνωστάκης. Αν σοκάρεστε από τον ωμό τρόπο που η συγγραφέας του
κειμένου γράφει τότε σταματήστε την ανάγνωση. Κρυφτείτε πίσω από το δάχτυλό σας.
Η αλήθεια όμως των όσων λέει δεν θα αλλάξει. Και είναι πικρή και κάποιες φορές πρέπει να λέγεται όσο
πικρή κι αν είναι. Προσυπογράφω αυτό το κείμενο. Χίλιες φορές.
ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ