Κάθε χρονιά που
τελειώνει είναι μελαγχολία. Κι εγώ φύσει και θέσει μελαγχολική – τα φαινόμενα
απατούν πάντα- είπα να την αποχαιρετήσω με ένα τόσο νοσταλγικό τραγούδι που
αγαπώ ιδιαίτερα. Το παλιό μου παλτό. Ανέμισε πολλές φορές στη πορτοκαλί του
βέσπα. Και δεν μου χωράει πια….
Οι προβλέψεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας και οι αναφορές
για επιδείνωση των καιρικών συνθηκών από σήμερα, Τετάρτη, επιβεβαιώθηκαν και
ήδη έχει ξεκινήσει η πτώση της θερμοκρασίας, που θα γίνει ακόμα πιο αισθητή τις
επόμενες ώρες.
Το χωριό Μαγούλιανα έχει
ντυθεί στα λευκά, ενώ χιονίζει και στη Βυτίνα, καθώς και στις γύρω περιοχές.
ΣτηνΤρίποληυπάρχει
συννεφιά, ενώ δεν αποκλείεται τις επόμενες ώρες να χιονίσει και στο κέντρο της
πόλης.(ΑΠΌ ΤΟ ΔΙΑΔΊΚΤΥΟ)
Υ.Γ1: Μια σπουδαία Γαλλική ταινία που με ενθουσίασε. Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας είναι
εκπληκτικός<< unhommeideal>> ένας ιδανικός άντρας. Άλλο το <<φαίνεσθαι>> ,όμως,
και άλλο το <<είναι>>. Ο ήρωας , ένας νεαρός επίδοξος συγγραφέας ,
στην προσπάθειά του να γράψει το έργο που θα τον αναδείξει, το κλέβει. Στην
κυριολεξία. Είναι ο πρώτος φόνος που διαπράττει. Η ύβρη του με την
αρχαιοελληνική έννοια θα προκαλέσει την τιμωρία του. Που δε είναι άλλη από το
να χάσει την ίδια τη ζωή του. Μεταφορικά. Τη στιγμή μάλιστα που είχε βρει την
έμπνευσή του. Τα υπόλοιπα, για όσους φίλους θελήσουν να τη δουν, στην οθόνη.
Την προτείνω ανεπιφύλακτα..
ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ
Y.Γ2:Σαν σήμερα το 1895, οι αδελφοί Λουμιέρ
ανοίγουν τον πρώτο κινηματογράφο στο Παρίσι και προβάλουν την πρώτη
κινηματογραφική τους ταινία, η οποία διαρκεί ένα λεπτό. Οι αδελφοί Λουμιέρ, ο Λουί (5 Οκτωβρίου
1864 - 6 Ιουνίου 1948) και ο Ογκίστ (19 Οκτωβρίου 1862 - 10 Απριλίου 1954),
γεννήθηκαν στην πόλη Μπεζανσόν της Γαλλίας, αλλά και οι δύο μεγάλωσαν στη Λιόν,
όπου ο πατέρας τους διατηρούσε κατάστημα φωτογραφικών ειδών.
Από τα
νεανικά τους χρόνια εργάστηκαν στην οικογενειακή επιχείρηση και από το 1892
ασχολήθηκαν με τη δημιουργία κινούμενης εικόνας.
Κατασκεύασαν
μία μηχανή λήψης και προβολής, για την οποία έλαβαν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις
13 Φεβρουαρίου του 1894.
Στις 22
Μαρτίου του 1895 προχώρησαν στην πρώτη ιδιωτική προβολή μιας δικής τους μικρού
μήκους ταινίας και στις 28 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου έκαναν την πρώτη δημόσια
προβολή, με εισιτήριο, στο Grand Café του Παρισιού.
Το 1896
οι αδελφοί Λουμιέρ ξεκίνησαν περιοδεία στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, όπου
έτυχαν θερμής υποδοχής.
Ωστόσο,
οι ίδιοι έκριναν ότι ο κινηματογράφος δεν έχει μέλλον κι έτσι πούλησαν την
εφεύρεσή τους στον Ζορζ Μελιέ, κρατώντας για τον εαυτό τους μόνο ένα μικρό
κομμάτι στην ιστορία της μεγάλης οθόνης.( ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
ΣΧΟΛΙΟ: Δεν αρκεί μόνο να κατασκευάσεις κάτι
πρώτος αλλά να καταλάβεις και τη σημασία αυτού που κατασκεύασες.
<<Η ΜΟΙΡΑ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
ΑΠΟ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ>> ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ
Θεωρείται ο
σημαντικότερος ρήτορας τηςαρχαιότηταςκαι όλων των εποχών, μαθητής τουΙσοκράτηκαι τουΙσαίου. Γεννήθηκε στην
Αθήνα το384και
πέθανε αυτοκτονώντας το322 π.Χ.. Τον πατέρα του, που είχε το
επάγγελμα του μαχαιροποιού, τον έλεγαν Δημοσθένη και τη μητέρα τουΚλεόβουλη. Το όνομά του
ήταν «Δημοσθένης Δημοσθένους Παιανιεύς». Από μικρός δοκίμασε την πίκρα
της ζωής, γιατί, χάνοντας τον πατέρα του, οι κηδεμόνες του καταχράστηκαν την
πατρική του περιουσία (ένας από αυτούς ήταν οΔημοφών).
Έτσι, αποφάσισε να
ασχοληθεί με τηρητορικήγια να μπορέσει ο ίδιος να πολεμήσει
για το κλεμμένο του δίκιο. Αν και κατάφερε να κερδίσει τη δίκη, δεν μπόρεσε να
πάρει την περιουσία του και αναγκάστηκε, για να ζήσει, να γράφει λόγους και να
πληρώνεται. Στηνεκκλησία του δήμουπου προσπάθησε δυο φορές να μιλήσει
δεν τα κατάφερε, γιατί τον εμπόδιζαν η νευρικότητά του και η δυσκολία να
προφέρει τολκαι τορ. Τον πλήγωσε αυτή η ταπείνωση, τόσο,
που αποφάσισε να λυτρωθεί από τα ελαττώματά του. Ο βάταλος (τσεβδός) όπως τον
έλεγε η παραμάνα του, με την πίστη και την επιμονή του, πότε ανεβαίνοντας στονΛυκαβηττόκαι πότε κατεβαίνοντας στοΦάληρο, με την απαγγελία
που έκανε σε διάφορους λόγους, μπόρεσε να νικήσει τις δυσκολίες στην άρθρωση,
την κάποια του δειλία και να πετύχει την κυριαρχία στις κινήσεις του. Ήταν πια
σε θέση να παρουσιαστεί στην εκκλησία του δήμου και να μιλήσει. (ΑΠΟ ΤΟ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
Υ.Γ: Αν ο Δημοσθένης
είχε βρει το δίκιο του , αν δηλαδή είχε καταφέρει να πάρει πίσω την πατρική
περιουσία, δεν θα ήταν ο μεγαλύτερος ρήτορας της αρχαιότητας .Ίσως τον γνωρίζαμε
για τις κραιπάλες του και που ξέρετε,
ίσως κάποιος άλλος Αριστοφάνης να σατίριζε στις κωμωδίες του την κακή του
άρθρωση και τη δειλία του να μιλήσει μπροστά στο πλήθος. Η Μοίρα . λοιπόν, είχε
πει, νοιάζεται περισσότερο για μας από ό,τι εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας.
Οι Xριστιανοί το λέμε Θεό, οι Βουδιστές , Βούδα …..οι Άθεοι, Συγκυρία, Τύχη, κ.λπ.
Όπως και να το πούμε, πολλές φορές στη ζωή μας το είδαμε ξεκάθαρα. Ακόμα και τα
πιο δύσκολα ήρθαν για κάποιο λόγο. Για να αναγνωρίσουμε τις πραγματικές αντοχές
μας, τους φίλους μας, να χαράξουμε νέα πορεία, ή ακόμα και να γυρίσουμε σε
ανθρώπους που τους είχαμε ή μας είχαν ξεχάσει. Θα μου πείτε, ακόμα και ο θάνατος,
μια αρρώστια; Όλα στη ζωή έχουνε παράπλευρες απώλειες που εξισορροπούνται κάπως
με εκείνα που έχoυμε και τώρα τα βλέπουμε με άλλο μάτι .Ως δώρο και γνώση για να
παμε παρακάτω. Η Μοίρα, Η Τύχη, ο Θεός… Δεν μιλώ μοιρολατρικά. Μιλώ μέσα από τις
εμπειρίες μου και την ανάγκη μου να πω<< Ευχαριστώ>> στον Θεό που
νοιάζεται για μένα περισσότερο από ό,τι εγώ για τον εαυτό μου… ΜΑΡΙΑ ΦΟΥΚΑ
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη λυγούν τα πόδια και προσκυνούν γονατιστά στη φάτνη τους τα άδολα βόδια.
Κι ο ζευγολάτης ξάγρυπνος θωρώντας τα σταυροκοπιέται και λέει με πίστη απ’ της ψυχής τ’ απόβαθα Χριστός γεννιέται!
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη κάποιοι ποιμένες ξυπνούν από φωνές ύμνων μεσούρανες στη γη σταλμένες.
Κι ακούοντας τα Ωσαννά απ΄ αγγέλων στόματα στον σκόρπιο αέρα τα διαλαλούν σε χειμαδιά λιοφώτιστα με την φλογέρα.
Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη ποιος δεν το ξέρει των μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα λάμπει το αστέρι.
Κι όποιος το βρει μες στ΄ άλλα αστέρια ανάμεσα και δεν το χάσει, σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το μπορεί να φτάσει.
Υ.Γ: Θυμάμαι τις όμορφες
σχολικές γιορτές των παιδικών μου χρόνων. Τη μητέρα μου να διευθύνει την
χορωδία του σχολείου και τον πατέρα μου να ψέλνει ύμνους χριστουγεννιάτικους.
Όλα γύρω στολισμένα. Το σχολείο και το σπίτι μας . Μια θαλπωρή που ακόμα
ζεσταίνει την καρδιά μου .Η τελευταία στροφή του ποιήματος τόσο ελπιδοφόρα και
συνάμα ένα στοίχημα. Να βρούμε το λαμπρό αστέρι που οδηγεί στη Βηθλεέμ .Τη δική
μας. Τότε αναρωτιόμουν ποια είναι η άλλη
Βηθλεέμ. Τώρα ξέρω που βρίσκεται. Εκεί που κάποιοι είναι μόνοι κι εμείς πρέπει
να τους προσκαλέσουμε να γιορτάσουν μαζί μας τη γέννηση του Θεανθρώπου…
Υ.Γ: Ο.Κ..Δεν έχουμε
λεφτά .Το διατυμπανίζουμε σε όλους τους τόνους. Όμως αν δεν χαρίσεις δώρα στις γιορτές,
κάτι λείπει..Και δεν εννοώ ακριβά δώρα..Εννοώ τη χειρονομία που μεταφράζεται
<<δεν σε ξέχασα, σ΄αγαπώ >>.Και δεν αναφέρομαι στα δώρα που
προορίζονται για παιδιά. Όχι μόνο σ΄αυτά..Αλλά και στους μεγάλους. Στους φίλους
μας, στους αγαπημένους μας…. Σ΄ αυτούς που είναι πάντα εδώ για να μας στηρίζουν
και να μας φροντίζουν χωρίς υστεροβουλία Σ΄ αυτούς που ομορφαίνουν τη ζωή μας και
την κάνουν ξεχωριστή. Γι αυτό και εγώ
αγαπώ να χαρίζω δώρα. Η διαδικασία και μόνο είναι θεραπευτική και ζωογόνα. Το
ίδιο το ρήμα, χαρίζω, έχει κάτι από τη χαρά και το χαμόγελο που παίρνεις και
δίνεις όταν …χαρίζεις δώρα… .ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!
Oγιος μου που λατρεύει τα μαθηματικά, από την
πενταήμερη στη Θεσσαλονίκη, ανάμεσα στα άλλα που αγόρασε από την υπέροχη αυτή
πόλη, μια κούπα του ΠΑΟΚ αφιερωμένη στον Παοκτσή μας που χάσαμε , δυο
γευστικότατα τσουρέκια Τερκενλής με μαύρη και άσπρη σοκολάτα, παραγγελία δική μου, μαγνητάκια και
διάφορα άλλα μικροπράγματα , με υπερηφάνεια μου έδειξε το βιβλίο του MARCUSDUSAUTOY: Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ (Ο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ –Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ). Εγώ από
παιδί μισούσα τα μαθηματικά .Καθημερινά ευχόμουν να ξυπνήσω σε έναν πλανήτη που
θα έχουν εξαφανιστεί η αριθμοί χωρίς την παραμικρή ελπίδα επιστροφής τους. Έλα όμως
που η ζωή αλλιώς τα έφερε!! Μέσα από το παιδί μου αγάπησα ό,τι πιο πολύ
μισούσα. Όχι γιατί ξαφνικά έγινα έξυπνη και τα κατάλαβα. Το ίδιο τούβλο
παραμένω με μια διαφορά. Έμαθα να βλέπω συναίσθημα στους αριθμούς και να χειροκροτώ
την διαφορετική ματιά της κάθε ευτυχίας
από όπου και αν αυτή πηγάζει. Και για το παιδί μου πηγάζει από τους αριθμούς. Άλλωστε
οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι είχαν μια ιδιαίτερη αγάπη στα μαθηματικά και, ακόμα
χειρότερα ,στην Γεωμετρία. Λέγεται ότι ο Πλάτων είχε βάλει στην είσοδο της σχολής
του μια πλάκα που έγραφε: ΑΓΕΩΜΕΤΡΗΤΟΣ ΜΗΔΕΙΣ ΕΙΣΙΤΩ που σημαίνει: Κανείς να
μην μπει που δεν γνωρίζει Γεωμετρία!!! Εγώ, εννοείται, ούτε απ΄ έξω δεν θα
πέρναγα.. Με αφορμή λοιπόν αυτό το βιβλίο με τον τόσο περίεργο τίτλο και
δευτερόλεπτα ξεφυλλίζοντάς το, το μάτι μου έπεσε στη λέξη, ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ. Τα μαθηματικά είναι συμμετρία, οι αριθμοί την
υπηρετούν και αυτή υπάρχει παντού στη φύση. Όλο το σύμπαν , ο Θεός , ο Έρωτας ,
ο Άνθρωπος αλλά και τα πιο μικρά όντα στον κόσμο, (π.χ οι τυφλές μέλισσες που
από ένστικτο έλκονται από τα λουλούδια
που η ομορφιά τους έχει συμμετρία είτε σχήματος είτε αρώματος είτε άλλη που
εμείς δεν βλέπουμε ), όλο το σύμπαν , επαναλαμβάνω, υπηρετεί τη ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ… Για
τον καθένα είναι διαφορετική, αλλά την ψάχνουμε όλοι. Στους φίλους μας, στον
έρωτα, στην οικογένειά μας , στην ζωή μας. Για μένα συμμετρία είναι να αγαπάς
χωρίς να υποκρίνεσαι .Η κάθε είδους υποκρισία διαταράσσει τη συμμετρία. Η πίστη
στο Θεό υπηρετεί τη συμμετρία γιατί δίπλα στον εγωισμό που όλοι διαθέτουμε, φανερώνει ταπεινότητα και ανιδιοτέλεια.
Πιστεύεις ακόμα κι αν δεν είσαι σίγουρος ότι ο δικός σου τρόπος είναι ο σωστός κάθε φορά για να τη δείξεις. Αλλά και ό,τι μας
δίνει χαρά αλλά και πόνο είναι συμμετρία. Γιατί συχνά ο πόνος είναι δάσκαλος
και εμπνευστής και εξομολόγος. Συμμετρία, όμως, δεν σημαίνει τελειότητα αλλά είναι μόνο μια προϋπόθεσή της. Άκρως απαραίτητη μάλιστα για να χαρακτηρίσεις κάτι τέλειο. Υποκειμενικά ή Αντικειμενικά ; Δεν έχω απάντηση στην ερώτηση. Αλλά και η αδυναμία απάντησης είναι συχνά ένας τρόπος να απαντήσεις..Τέλος πάντων.. Ένα ωραίο
τραγούδι, μια μελωδία επενδυμένη σε στίχους που πηγάζουν από την καρδιά του
ανθρώπου, είναι συμμετρία… Για του λόγου το αληθές, συμμετρία είναι οι στίχοι…
Υ.Γ: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 7ΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, ΤΗΝ Κ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΗ ΝΤΙΝΑ, ΤΟΝ Κ. ΔΕΛΑΚΑ ΛΕΩΝΙΔΑ, ΤΗΝ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Κ. ΑΝΤΩΝΑΚΟ ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΟΧΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΧΑΡΙΣΑΝΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΑΨΟΓΑ!!!:!
Η ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΗ ΛΕΞΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΣΕ ΠΕΙΣΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Η ΛΕΞΗ ΠΕΝΘΗΜΕΡΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΣΩΣΤΗ... ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ΟΜΩΣ ΩΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΗΜΕΝΗ ΤΗ ΔΑΣΕΙΑ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΕΤΑΙ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ! Η ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑ ΖΩΝΤΑΝΟ ΚΑΙ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ, ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΛΛΕΙ Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ. ΘΑ ΜΟΥ Π[ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ. ΕΝΤΑΞΕΙ!!!ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΦΗΒΩΝ. Η ΠΕΝΤΑΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ!!ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ!
Αν και αρχικά οι πληροφορίεςανέφεραν
ότι ο ένοπλος είναι αλλοδαπός,τελικά πρόκειται για 38χρονο Έλληνα,γνωστό
στις αρχές, φυλακισμένο στις φυλακές Χαλκίδας, ο οποίος είχε παραβιάσει τους όρους της άδειάς τουκαι για να μη συλληφθεί, αυτοπυροβολήθηκε
και εξέπνευσε αφού είχε τραυματίσει ήδη έναν αστυνομικό από εκείνους που τον
καταδίωκαν….Μετά έγινε γνωστό ότι ήταν ισοβίτης κρατούμενος γιατί είχε σκοτώσει
μια γυναίκα στην προσπάθειά του να ληστέψει ένα φούρνο στην Κρήτη..Στην
οικογένειά του είχε αφήσει σημείωμα που έλεγε ότι δεν ξαναγυρνάει στη φυλακή… ( από το διαδίκτυο)
Είπε
Είμαι μόνος σαν παπαρούνα ανάμεσα στις πέτρες
Στο έλεος του βοριά
Στα ποδοβολητά
Των βιαστικών ανθρώπων
Φοβάμαι
Τους ήχους των σειρήνων
Τις φωνές
Την ανελέητη σιωπή των πεθαμένων
Στο κρύο κελί των φυλακών
Τη νύχτα
Φοβάμαι τη ζωή μου πιά
Είμαι μόνος ….
Υ.Γ: Δεν δικαιολογώ την παραβατική συμπεριφορά…. Αυτή που δημιουργεί αθώα θύματα. Πιστεύω όμως ότι οι άνθρωποι που κάνουν λάθη πρέπει να έχουν την ευκαιρία να τα διορθώνουν. Δεν είναι σκουπίδια για ανακύκλωση. Είτε είναι αλλοδαποί είτε Έλληνες. Δυστυχώς για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι η ζωή ενός ανθρώπου είναι φτηνή..πολύ φτηνή ..όσο μια βολή πυροβόλου όπλου. Το χέρι που οπλίζεται κάθε φορά, είναι χέρι απελπισίας..Και ο θάνατος είναι αναπόφευκτος..
Τα άστρα τις νυχτιές
Τις καλαμιές χρυσοφωτίζουνε
Δίνοντας φτερά στις ονειροπνοές
Λούλουδα μικρά
Που ονειρεύτηκαν τη θάλασσα
Πέφτουν μιαν αυγή
Στα θολά νερά…
(Δεν ξέρω τον ποιητή αλλά το θυμήθηκα τώρα που έγραφα αυτές τις γραμμές. Νομίζω πως ταιριάζουν...Όποιος τους έγραψε, μπράβο του… είναι υπέροχοι…)
Σας υπενθυμίζουμετηνεκδρομήμας στη Χριστουγεννιάτικη Αθήνα17 Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Σάββατογια να παρακολουθήσουμε τηθεατρική παράσταση « Το ημέρωμα της
Στρίγγλας»του Ουίλιαμ
Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα, με τους Β. Χαραλαμπόπουλο, Μ. Ναυπλιώτου στοθέατρο Βρετάνια (Πανεπιστημίου 7), απογευματινή παράσταση(6μ.μ.) .
Προγραμματίζουμεαναχώρηση 9:00, ελεύθερο χρόνο
μέχρι την έναρξη της παράστασης (18:00)καιεπιστροφή αμέσως μετά το τέλος της
(διάρκεια παράστασης 136΄).Το
κόστος της εκδρομής ( εισιτήριο για το θέατρο και έξοδα μετακίνησης)
υπολογίζεται 30 Ευρώ.
Παρακαλούμε όσοι
ενδιαφέρονταινα μας
ενημερώσουντο συντομότερο
δυνατόν στοmailτου Συνδέσμου (sfpatras@gmail.com) ή στα τηλέφωνο
6946800141 ( Μ. Ψάχου) και 6936659547 (Τ. Πέττας), οπωσδήποτεμέχρι τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου
2016,δεδομένουότι δεν έχει συγκεντρωθεί ο αριθμός
των 50 συμμετοχών που απαιτούνται για την πραγματοποίηση της εκδρομής.
Επίσης,
σας προσκαλούμε στην παρουσίασητου
νέου βιβλίου τηςΑθηνάς
Κακούρη «Τα δύο Βήτα»που
πραγματοποιούν τηνΠαρασκευή 9
Δεκεμβρίου 2016καιώρα 8.00 μ.μ.στην αίθουσα τηςΦιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείου Πατρών
(Ρ. Φεραίου 7, Πάτρα)οιεκδόσεις Καπόν και το βιβλιοπωλείο
«Το Δόντι».Για το βιβλίο θα
μιλήσουν η ιστορικός Χαρίκλεια Δημακοπούλου και ο δικηγόρος – συγγραφέας
Χρήστος Μούλιας, ενώ την εκδήλωση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος
Λαμπρόπουλος.Η εκδήλωση
πραγματοποιείται μετη
συνεργασία της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείου Πατρών καιτηνυποστήριξη του Συνδέσμου
Φιλολόγων Περιοχής Πατρών. Επισυνάπτουμε σχετική πρόσκληση και δελτίο
τύπου.
Για
όσους ενδιαφέρονται γνωστοποιούμε επίσης τηνεπιστημονική
ημερίδαμε θέμα«Δεύτερη γραφή: Ο Παπαδιαμάντης
στις άλλες τέχνες»που
πραγματοποιείται από τοΤμήμα
Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016, ώρα
10.00-17.00 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης (1οςόροφος) του Πανεπιστημίου Πατρών.Θα δοθούνΒεβαιώσεις Παρακολούθησης. Το
πρόγραμμα και περισσότερες πληροφορίες στα:
Παρακαλούνται
οι κ. κ. διευθυντές/ντριες ναενημερώσουν
τους εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ02, ωστόσο στην εκδρομή μας, όπως και σε όλες τις
εκδηλώσεις, είναι ευπρόσδεκτοι και συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων.